Kaskadspyan

Nu har Arvid kaskadspytt tre nätter av fyra möjliga. Den natt som han inte spydde hade han inte fått någon gröt på kvällen. Vi funderade på om han kunde vara allergisk mot gröten, men bvc-sköterskan sa idag att då skulle han ha kräkits upp det mycket tidigare, nu går det uppemot 7-8 timmar innan han spyr upp det. Men hon kunde ju inte utesluta det, men troligen var det inte allergi i alla fall. Kanske att han är lite småförkyld eller har nåt med magen så han behöver rensa lite. Det var väldigt lugnande att prata med henne i alla fall!

Usch, nu ligger han och skriker - försöker få honom att somna med femminuters... det är jobbigt och jag har ont i huvudet, ont i magen och är jättetrött. Det blev bara 4½ timmars sömn inatt för Arvid hade så svårt att somna när han hade spytt, blivit bytt på och fått rena sängkläder. Det tog några timmar innan jag kom på att jag skulle prova att sätta honom i bilstolen och gunga den, och där somnade han. Sen sov han efter amning kl 08 också (fast då i vaggan) men då skulle jag ändå göra mig klar för att åka in på stan så då kunde jag inte sova.

Nu verkar det som om han blev tyst... hoppas han somnade och sover länge. Då kan jag passa på att sova en stund också, jag känner mig helt dimmig! Jag som skulle göra en massa idag, det verkar skita sig. Fast jag har ju avverkat stan i alla fall. Nu är det nog bara 2 julklappar kvar tror jag. Nej förresten - 3, om man räknar en grej som jag ska köpa till paketbytet som vi brukar ha på julafton. :o)

Idag jobbar Andreas sista dagen, sen får han jullov! Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0