Femminutersmetoden del 4

Yiiiihaaaa!! :o)

Efter 16 minuter blev han tyst.
Efter 20 minuter gick jag in, då låg han och tittade (men tyst).
Efter 25 minuter gick jag in, då hade han slutit ögonen men snuttade på nappen.
Efter 30 minuter gick jag in, då hade han somnat.

Tjoho!!!

Det blev inget Idol, jag såg Dobbidoo istället. Sen såg jag filmen "Mamma pappa barn". Jag såg på den med helt andra ögon den här gången nu när jag själv fått barn och har en liten krabat att ta hand om. Hyrde den filmen i Uppsala en gång under tiden när vi bodde där, och tyckte att den verkligen var urdålig! Det tyckte jag nu också visserligen, men jag såg på den på ett annat sätt ändå. Till exempel så lade jag inte märke till sist vad huvudpersonen hade för märke på barnvagnen...haha! Man blir verkligen "yrkesskadad" av allt i barnvärlden! :oD

Pappa ringde och berättade nåt kul... Det finns en hemsida som handlar om den bygd där han växte upp (de bodde i skolan för farfar var rektor där), och där finns det även gamla skolfoton. Han bad mig kolla på ett av skolfotona och se om det fanns nån jag kände igen. Det fanns en lista med namn över eleverna också så jag kikade där. Jodå, min faster fanns med. "Ja men nån fler..." sa pappa. Jag kollade och läste, kollade och läste...men icke! Sen sa han "Du ser lärarinnan...?" Jo det gjorde jag ju. "Kolla ovanför henne...". Haha, då ser man min pappa i fönstret på skolbyggnaden!! Humor!! :oD


Kommentarer
Postat av: elin

teutonia på barnvagnen va... jag har inte sett filmen tidigare men kan iaf hålal med om att man ser allt på ett annat sätt nu!

2006-11-11 @ 11:23:44
URL: http://beautifulelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0