Finväder

Äntligen lite finväder! Ljuvligt! Igår åkte jag och Arvid till Bodsjö för att hälsa på mina föräldrar som skulle röja på tomten. Det blev även en tur till Hällböle för att bada. Det var hyfsatkallt, men när man väl kom i så blev man smått bortdomnad och då var det riktigt härligt. :oP

Optikerbesöket förra veckan gick bra också. Hon var faktiskt riktigt trevlig! :oO Inget fel var det på synen heller så det kändes bra.

I fredags klippte Andreas och svärfar häcken här. Det behövdes, den var inte så bra omskött på flera år. Så nu är den väldigt ansad, men det ska nog bli finare tills nästa år. Igår rensade jag i rabatten och sen fixade vi snyggt på stenplattorna, rensade bort ogräs och skar en rak linje utefter gräsmattan. Många bäckar små, sen ser det nog fint ut.

Idag har bostadsrättsföreningen varit här och haft lite info och välkomnat oss till området med en blomma. Förut idag så följde vi med mamma och pappa till Moosegarden och klappade älgar. Jag klappade dock bara en gång, jag hade lite respekt för dem... Arvid klappade dem mer. :o)

En vecka kvar till arbetet...


Kommentarer
Postat av: Nina m Alice & Cassandra

Tufft att klappa älgar ju, men jag förstår respekten -det är ju stooora djur! Skoj att få iordning hemma också. Vad jobbar du med?
Kram Nina

2007-08-06 @ 21:45:08
URL: http://mammanina.blogg.se
Postat av: Rebban

Hittade han något mer i häcken? moahahahaha
Ja du, shit. När du gick på mammaledighet för typ hur länge sen som helst, så var jag och Ram ganska överrens om att vi nog inte trodde du skulle komma tillbaka. Vi fick fel! Hurra! (enda gången man är glad över det kanske =)
Nu är det bara jag som ska komma tillbaka också. Kanske ska ringa kornboden?? ;-)

2007-08-07 @ 08:33:07
Postat av: Ram

Ja måste säga med att jag tycker att det är bra nog så kul att du kommer tillbaks på jobbet :)
många snoddar kommer det att bli hehehe

2007-08-11 @ 11:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0