Sluta nattamma

Jag står inför ett nytt uppdrag. Jag vill sluta nattamma. Eller, jag har redan påbörjat uppdraget.

I går natt startade det hela. Jag har länge misstänkt att Arvid inte är hungrig på natten, men att han är van att kliva upp och få lite närhet och amma. Så igår natt så tjurade jag och låg och lyssnade på honom istället för att ta upp honom. Jag klev upp och stoppade om honom och gav honom nappen, men i övrigt låg jag och tjurade och lyssnade. Han gnydde länge, men tillslut somnade han. Och jag också. När sen Andreas upp för att göra sig klar inför jobbet, tog jag upp Arvid och matade honom för då sprängde det... Men särskilt hungrig verkade han ändå inte.

Inatt gick det däremot inte lika bra. Igår kväll fick han nämligen välling, dock inte en full portion för det tog slut på pulvret. Natten innan hade han fått gröt för övrigt. Men hur som helst så vaknade han vid 04.50 och då grät han och inget fick honom att ändra sig. Så han fick amma, sen somnade han om.

Hoppas det går bättre inatt igen. Ikväll ska han få gröt igen.





  
I lördags fick han blåbärspuré. Det gillar han skarpt. Men troligen inte lika skarpt som vad jag gillar blåbärspuré. Idag på stan fick han mangopuré, det gillade jag också skarpt. Arvid gillade den också. :oP



Arvid har börjat röra sig mer på golvet. (och i sängen också för den delen) Häromdagen backade han så tillslut hade han fastnat under soffan... Och igår så lade jag honom i babygymet, gick därifrån en stund och när jag kom tillbaka var han försvunnen. Jag återfann honom bakom fåtöljen.






Försökte ta kort på fjällen med fin solnedgång häromdagen. Det gick sådär... Det är synd att man inte kan återge sånt på bild. Men det är schysst att ha fjällutsikt iaf. :o)




Idag gick jag och Elin (och pojkarna såklart...fast de åkte mest) till stan. Jisses vad vi gick - Bonusrundan dessutom! Mycket bra! Det känns redan i benen...undrar hur det känns senare ikväll, alternativt imorgon...


I helgen blev det förresten inte mindre än 3 (!!!) ätardagar! Det här är verkligen inte bra, det straffar sig på vågen. Men det var gott fika hos Jenny! Och det var god middag på Coops matställe. Och utflykten med Arvid i pulka för första gången var också god...;oP

Kommentarer
Postat av: johannah

gud vilken sötnos! (:

2007-02-13 @ 16:47:37
URL: http://johannahthelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0