Skolavslutning

Idag när Andreas kom hem från skolavslutningen så kom han med den roliga idén att vi skulle åka ner på stan. Mysigt! Så vi gick omkring lite, hade egentligen inga ärenden, och blev tillslut hungriga. Kom på att vi kunde äta på Dalwhinnies, så det gjorde vi. Först satt vi ganska trångt uppe, med barnstol. Arvid var dock övertrött efter alltför lite sömn under dagen. Så han var inte så superglad hela tiden. Sen fick vi tips av servitörerna att det hade blivit lediga platser nere så vi kunde flytta ner om vi ville. Så vi gjorde det och Arvid fick sin middag också. Han blev inte så mycket gladare av det så vi fick turas om att äta/ta hand om Arvid. Men det gick ju det också. Goood mat!

 Vitlöksbröd till förrätt (vi delade på en portion). Till varmrätt fick jag oxfilétoast, Andreas fick lammytterfilé och Arvid fick biff stroganoff.


Medan vi satt på övervåningen så ringde min mobil. Jag blev smått hysterisk och nervös för jag tänkte "Tänk om det är banken!" - vilket det också var! Klockan var 16.30 så jag är glad att han ringde innan han tog helg. Han berättade då att lånet är beviljat. Extra kul då att vi var ute och åt så vi kunde fira lite extra. :o)

Nästa steg är att bostadsrättsföreningen ska godkänna oss. Känns lite som 1-årskontroll av Arvid igår...som en bilbesiktning. :oD Vi hoppas iaf på att få besked så fort som möjligt.

Inhandlade en liter jordgubbar på stan. :oP

Kommentarer
Postat av: Céline

Då får man ta och gratulera då! En härlig inledning på sommaren :)

2007-06-17 @ 19:34:57
Postat av: elin

Grattis än en gång! Skönt att ni hittat ert hus till sist, det kändes lite fel där ett tag att vi som knappt letade hittade vårt först. Kommer absolut på inflyttningsfika!

2007-06-17 @ 21:49:09
URL: http://beautifulelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0