Lång lista


Linda - jag svarar självklart!!! Jag älskar såna här!!! :o)



1. Vilken svordom använder du mest?
Det är nog dött lopp mellan "Fan" och "Jävlar"

2. Äger du en iPod?
Nej

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Arvid fungerar som väckarklocka och han brukar låta strax före 07

4. Hur många resväskor äger du?
Inga (lånar)

5. Använder du flip-flops?
Nej!

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Coop Forum i Lillänge, men om det är akut så Coop Nära i Torvalla

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Nej, jag är helst med på bilden!

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
"Offside", fast nu är det några veckor sen

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Hade jag svarat för ett år sen hade jag sagt en vän men nu svarar jag klart barnfamilj!

10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Ett hus!!!! (Prio 1)

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja i tonåren gissar jag

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Keane "Hopes and fears" - kungligt bra!

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Jag får säga pass där, vet inte om jag har nån favvo nu. Men Bon Jovi funkar alltid!

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Näe inte vad jag kan komma på, men jag är idel öra!

16. När var senast någon stötte på dig?
Kommer inte ihåg
 
17. Vad åt du till middag senast?
Köttfärssås och spaghetti

18. Använder du huvtröjor?
Japp!

19. Kan du vissla?
Ja både busvissla, vanligt och odrägligt ;o)

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Min mormor

21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Ingen, men "Villa upp å ner" eller likn går bra :o)

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Säkert

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
063

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja. Disney, Bamse, Nalle Phu, Trasdockorna, Professor Baltazar, osv...

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Undrar om Lillänge klassas som köpcentrum? I så fall kanske 5 km.

26. Hur många syskon har du?
Inga, fast jo två på låtsas

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Det beror på

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
"Morrhår och ärtor"

29. Äger du några popband t-shirts?
Popband...? Bon Jovi och Guns ´N Roses i alla fall

30. När flög du senast?
Sommaren 2005 när vi var till Cypern

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
4 st

32. Läser du för skojs skull?
Yes

33. Pratar du några andra språk?
Nej, eller jo jag kan väl lite engelska och så är i-språket väldigt användbart

34. Diskar du din egen disk?
Ja tyvärr
 
35. Har du gråtit offentligt?
Ja

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
En stationär, eller två faktiskt

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Hm...det är lite olika med det...

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nix

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Ja det är trevligt! :o)

40. Kan du kasta macka?
Ja det kan jag

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej

42. Vad har du med dig in på bion?
Popcorn och dricka, eventuellt en Zoo-tablettask

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Svårt. Marita Bardosson-Svedberg kanske. Henne hade jag i mina favvoämnen i administration.

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Nix

45. Vad har du för väder?
Sooool, utanför fönstret där solen ligger på är det 16 plusgrader

46. Har du en blogg?
Ja den här. Hade en på Familjeliv också men nu är det bara den här som gäller.

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Alla ämnen i administration. Men "Reklam i butik" var också kul.

48. Gillar du att flyga?
Ja absolut!

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Homor
 
50. När sov du senast på golvet?
Det kommer jag inte ihåg, men jag tippar på att det var nån gång i somras när Arvid var nyfödd och man kunde somna nästan var som helst - precis som honom.

51. Vilken är din favoritdrink?
Licor43 + Ginger Ale + lime

52. Gillar du din boende-situation?
Ja jag gillar lägenheten toppenbra, men skulle helst av allt vilja ha eget hus med egen gräsmatta, osv.

53. Vilken är din mammas hemstad?
Östersund (Hunge och Revsund är ju inga städer...)

54. Din pappas hemstad?
Sundsvall (Nedansjö och Stöde är inga städer heller...)

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
8 tror jag, fast 7 funkar väl det också (fast helst inte såklart).

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Oftast är det nåt varje dag som ska göras. I övrigt är dagarna fullspäckade att ta hand om Arvid. :o)

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej inte ofta alls

58. Vilken är din favoritfrukt?
Äpple

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej, men jag tänker på vad jag äter (oftast iaf)

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
27 (SHIT!!!!)

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, särskrivningar och utelämnande av punkter där det är uppenbart blir jag mest irriterad på.

62. Tror du på liv på andra planeter?
Nix

63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
En granne som sprider röklukt

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Finns det en gud så tror jag det är en man

65. Vad var det senaste du åt?
Frukost: gröt, macka och en apelsin

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Olika i olika situationer

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Mamma tyckte det var så fint.

68. Gillar du senap?
Inte så överdrivet mycket

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Jag har ju i alla fall fött barn! Vad kan vara jobbigare än det?

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Jo det skulle nog vara häftigt, men jag vet inte om jag skulle prioritera det framför något annat direkt... Skulle jag få chansen skulle jag väl ändå inte tordas, så jag får nog svara nej i alla fall. :oD

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Den frågan var grymt svår! M.A. Busé från Jönssonligan kanske, lite lätt förvirrad.

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Tradera - ja. Det senaste var en fleeceväst till Arvid för 17 kr (inkl frakt)

73. Tycker du om att krama folk?
Jodå

74. Skulle du säga att du är trendig?
Nej det skulle jag inte påstå

72. Äger du en digitalkamera?
Ja

73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Grynet och Carola (Grynet kan jag förstå, men Carola förstår jag inte)

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Nejdå, det finns säkert nån anledning

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Vet inte, för det har inte hänt mig ännu

76. Tycker du att du är attraktiv?
Nej inte särskilt

77. Vad är du allergisk mot?
Fisk, skaldjur, nötter, mandel och banan. Och "för mycket" ägg.

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Inte det minsta! Kött är ju så gott!!!

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Erik skulle jag ha hetat.

80. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
ALLA!!!!! 


Kommentarer
Postat av: Sara

DAMN! Jag orkade läsa till 30 eller nåt.. ;) Ska kopiera o svara själv sen när jag får tid!

läste att du gillar BonJovi iaf så nu har du mitt gillande ännu mer! :) jag födde Alicia till hans Have a nice Day-album. Den gick varm i 17 timmar! hahaha..

2007-03-31 @ 21:22:12
URL: http://mammasara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0