Jajje - en lista till!

TIO FÖRSTA

1. Första bästa kompis
: Elisabeth


2. Första bil: Har ingen egen, men Andreas Volvo 142:a från 1969 kändes som liiiite min ibland

3. Första kärlek: Joey Tempest!


4. Första husdjur: Hunden Sippa, svensk vit älghund - världens snällaste som fanns redan när jag föddes.


5. Första semester: Tippar på att det var nån semestertur med mina föräldrar och min faster runt i Sverige eller Norge.

6. Första jobb: På praon var jag första gången på J/H:s hockeyförbund, lite mer "eget riktigt" jobb var när jag var kanslist på Yrkesinspektionen.


7. Första köpta skiva: Kommer inte ihåg, men första fådda var iaf Carola - Främling på LP.


8. Första riktiga kärlek: Första riktiga måste jag säga Andreas

9. Första piercing: har inte inträffat än 

10. Första konsert: Mora Träsk på Folkets Hus sådär 1985-86 nån gång



NIO SENASTE

Senaste alkoholdrycken
: Måste ha varit Xider eller Cube, men lääängesen pga amning


Senaste bilfärden: Hem från Brunflo i tisdags.


Senaste filmen du såg: Fortfarande Sällskapsresan I


Senast ringda telefonsamtal: Till mina föräldrar för att testa headsetet


Senaste bubbelbadet: Jisses, måste ha varit nån gång på Storsjöbadet för massor av år sen!


Senaste spelade cd: Keane - Hopes and fears


Senaste kyss: För 2½ timme sen


Senaste gången du grät: O.C. i söndags - och måndags!


Senaste måltiden: Kvällsmål blev hallon med turkisk yoghurt, och ett gäng jordgubbar



ÅTTA HAR DU NÅNSIN
 


Dejtat en av dina bästa kompisar: Nope


Blivit arresterad: Näe


Blivit kär vid första ögonkastet: Hm...näe jag tror inte det


Fastnat med blicken i någons urringning: Ja


Fått ditt hjärta krossat: Nix pix


Sagt att du älskar någon utan att mena det?: Näe!


Haft ett one night stand: Njet!


Busringt till någon
: Ja i ungdomens dagar, eller barnadagar rättare sagt



SJU  BÄSTA

Film - Love Actually
Låt - The Letter med the Box Tops
Maträtt - Mormors köttbullar, eller vad som helst med kött
Semester - Cypern 2005
Godis - Lösvikt från Karamellkungen
Vän - Andreas
Drink - Licor43, ginger ale + lime


SEX SAKER DU GJORT IDAG

Åkt buss
Letat som en galning efter klänning
Ätit lunch på Permans
Skaffat ny mobil
Bloggat
Ätit jordgubbar


FEM FAVORITSAKER UTAN RANGORDNING

Datorn (trots att den är seeeg)
Mitt pysselbord
Apelsinplantan
Tv:n
Barnvagnen
(Jag räknar inte Arvid som en sak, annars hade han vunnit)


FYRA PERSONER DU KAN BERÄTTA ALLT FÖR

Arvid
Andreas
Mamma
Mormor


TRE VAL

Blått eller rött: Blått, fast rött också... pass!

Sommar eller vinter: Vintern vinner pga julen, annars hade jag tagit sommar

Chips eller choklad: Choklad, fast chips är också dödligt gott


TVÅ SAKER ATT GÖRA INNAN DU DÖR

Bo i hus på landet
Skaffa fler barn



EN  SAK DU ÅNGRAR

Att jag inte kom på nåt att plugga i Uppsala, alltså nåt som jag kunde bli nåt av

Kommentarer
Postat av: Rebban

8. Första riktiga kärlek: Första riktiga måste jag säga Andreas
Fast du vill egentligen säga Foppa eller hur??? ;o)
Har du köpt en ny mobil???? shiiiiit!!

2007-05-24 @ 22:01:28
Postat av: Jenny

Hahaha, jag snor bilder på din son o du snor "min" lista. Vassego! Hoppas du hittar nåt bra till brölloppet, vem gifter sig? Kram

2007-05-24 @ 23:00:46
URL: http://jennysundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0