1 månad

Idag fyller lilla Johanna 1 månad! Det känns dock som om hon alltid varit hos oss. Tror det är dags att börja skriva en förlossningsberättelse också, innan jag glömmer bort allt.

Jag börjar bli haj på att skriva med en hand...

Igår kväll fick Arvid feber, så idag är han inte piggast... Därför blir det mycket tv för honom, han orkar liksom inte leka. Just nu är det Pixars Bilar som spelas upp...

Johanna är också krasslig, men ingen feber som det verkar. Hon är dock täppt i näsan på nätterna så vi måste använda snorsugen flitigt, vilket hon inte gillar... Men det blir ju bättre så hon får snällt ställa upp på det.

Hm...skulle vilja ha lite mer ordning på nattmatandet... och att hon sover i vaggan mellan varven. Som det är nu har jag bara haft sängen för mig själv ett par-tre gånger några timmar per gång. Jag känner att det verkligen är guld värt när jag får sova helt själv, jag sover så mycket bättre. Får försöka komma på nåt sätt... Men det är så lätt gjort att liggamma för då somnar vi båda. Det dumma är att jag inte har nån koll på vilka tider hon äter eftersom jag är i nån slags dvala.

Var till bvc idag. Johanna vägde 4260 gram. Hon hade ökat mer än jag trodde, så det verkar ju som om hon får i sig tillräckligt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vi skickar Krya-på-sig-hälsningar till Arvid!!! Jag tror inte att det är så farligt om Du råkar få någon timmes extra sömn istället för att hålla reda på när hon åt. Hon signalerar säkert när hon är hungrig och som du själv konstaterar så går hon ju upp i vikt ändå!



Trevlig helg!

2008-08-22 @ 20:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0