Veckan i kort

Måndag
Hade en mycket bra dag. Bara en sån sak som att solen sken gjorde allt mycket lättare. När jag hade hämtat Arvid på förskolan gick vi hem och lekte i lekparken ända tills Arvid själv ville gå hem och äta banan. Behövde alltså inte tjata för att få med honom hem. :o) Sen kunde jag laga mat i lugn och ro medan Johanna sov i vagnen och Arvid lekte.

Tisdag

Lämnade Arvid på förskolan i vanlig ordning och sen åkte jag, Johanna och mamma till stan för att uträtta lite ärenden. Gick ganska bra, var ute efter en sydvästmössa till Arvid för hans huva på regnjackan är för liten. Hittade en på Lindex men den var för liten (hade ju inte barnet i fråga med mig som jag kunde prova mössan på...) och sen hittade vi ännu bättre på Polarn o Pyret men den visade sig vara för liten den också. Så jag ska lämna tillbaka den på Lindex och byta till en större på Po.P. På kvällen åkte jag med mamma och Johanna in och hälsade på mommo på sjukhuset. Med henne var det bra, hon verkade trivas bra där med god mat och god sömn. Träffade en del av mammas jobbarkompisar också som fick se Johanna.

Onsdag
Arvid var ledig
så jag tog med honom och Johanna till öppna förskolan för att Arvid skulle få leka av sig lite. Där var "ledaren" borta så man fick sköta sig själv. Var bara en annan mamma där med sin dotter så det var väldigt lugnt. Men vi hade trevligt ändå.

Torsdag
Lämnade Arvid på morgonen
och sen gick jag med Johanna till öppna förskolan där det var småbarnsöppet. Ida och Axel var också där, och så ett gäng till. Åt tacos där till lunch och sen gick jag på affärn innan jag hämtade Arvid. När vi kom hem hann jag amma lite innan Elin och Mio kom och hälsade på. Trevligt!

Fredag
...är idag det... Har inte hänt så mycket än. Det lät ju lite tråkigt, men det är skönt också. Johanna ligger i gymet och trivs. Arvid sover men jag ska strax väcka honom.



På småbarnsöppet igår visade det sig att det fanns en till född samma dag som Johanna! En till av de elva som föddes den dagen alltså... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0