GOD JUL




GOD JUL till er alla!!!



Igår kväll var vi på Rödön och åt middag och såg på Bingolottos uppesittarkväll. Då tog vi det här fina julkortet på våra fina barn. Vi gav upp uppesittarkvällen vid 22-tiden för att åka hem och sätta upp julgranen och klä den. Julgransfoten hade gått sönder insåg vi tidigare under dagen så Andreas svetsade den hel igen på Rödön och nu står den på sin rätta plats med julgranen nerstoppad. Grett!

Lade oss halv två inatt men fick sova ända till halv tio imorse! :oO Då började Arvid sjunga inifrån sitt rum. :o) Jag har haft Johanna hos mig hela natten så jag har väl inte sovit så bra som jag kan, men det är ju mysigt såklart också!!

Det är helt otroligt för i år har vi legat så bra till med julstöket att det aldrig känts stressigt. Förutom idag kanske när tidsplanen sprack. Kanske beroende på att vi sov så länge... Vi hade i alla fall planen att åka till Mommo och fika på förmiddagen, sen åka hem så Arvid fick sova och vakna lagom till halv två när Daniel skulle komma med paket. Men det blev så att vi åkte till Mommo vid lunchtid och kom hem halv två... strax innan Daniel, Anna och Emelie kom. Så Arvid somnade ca 14:10 idag... Han kommer med andra ord att missa Kalle i år, men det är huvudsaken att han får sova den tid han behöver.

Så nu sitter jag här i godan ro medan Andreas och barnen sover. Jag är (otroligt nog) inte trött men jag tror det beror på att jag vaknade av mig själv imorse (en stund innan Arvid började sjunga). Nu börjar Kalle och det har jag tänkt se!

Hoppsan... har ju inte bloggat så på länge att jag glömt bort allt viktigt... I lördags var det ju Dansbandskampenfinal! Jannez hade ju gått vidare genom jokerplatsen. Jag skulle på julbord med jobbet, men som tur är (egentligen inte) tar inte Johanna flaska så jag var ändå tvungen att åka hem och amma henne efter ett par timmar. Men det gjorde ju att jag kunde se Dansbandskampen. Jannez tog sig vidare till andra omgången, men sen var det (som vanligt) Scotts och Larz-Kristerz som gick vidare och Larz-Kristerz vann hela alltet. En väldig sms-kontakt var det med folk här och där under programmets gång, och nervöst var det (till sista omgången...) - men kul!

I måndags blev Johanna fem månader (!!!) och fick proväta potatis för första gången. Det var väl inte så jättepoppis, men gick ganska bra ändå tycker jag. Två dagar har hon ätit det nu och det gick turligt nog bättre igår än i förrgår. Idag har hon inte hunnit äta potatis, men det blir...

Igår kväll innan vi lade oss gjorde vi en skattkarta till Arvid som han fick imorse... Vi hade skrivit ut bilder på olika ställen i huset så han fick gå från det ena stället till det andra där det fanns nya bilder att följa. Tillslut var det en bild på badkaret och där i fanns två paket! - ett till Arvid och ett till Johanna. Det var mycket uppskattat som det verkar. Arvid fick en traktor med släp och Johanna fick en skallra.

I söndags bakade vi pepparkakor med familjen Bad. En mycket trevlig tradition som vi har! Vet inte hur många år det är nu....fem kanske?

Ja men GOD JUL på er igen då!! :o)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0