Första advent, spjälsäng och sjukstuga

Åååå vad det går trögt att blogga ibland... Ska väl försöka skriva lite nu då i alla fall...

Arvid är sjuk igen. Han fick feber i helgen och hade även det inatt. Så idag är han hemma från förskolan. Lite extra trist idag eftersom det skulle vara fika för färäldrarna med barnen idag. Men sånt är livet. Kanske tur att han är sjuk nu och inte om en vecka... fast än är vi ju inte där...

Arvid sover i nya sängen nu för tiden och det är inga problem längre. Förutom härom natten när han ville sova hos oss, men då hade han feber så det var nog inget konstigt med det.

Johanna flyttade över till spjälsängen igår! Vi städade sovrummet och badrummet uppe igår och det känns sååå himla bra. Passade även på att sätta in spjälsängen på den nya platsen så Johanna fick inviga den i natt. Nu är vaggan ställd åt sidan med andra ord. Lite sorgligt men ändå skönt för nu kan jag ha henne bredvid mig istället för vid kortsidan av sängen. Det blir inte lika långt att gå och hämta henne på natten då... :o)

Hon verkar ha trivts i spjälsängen inatt i alla fall. När jag lade henne somnade hon ganska omgående som vanligt. När vi sedan skulle lägga oss själva för natten så hittade vi henne sovandes så här skönt:


Annat som är värt att skriva om är första advent! (Längesen nu...) Det blev en superbra dag som började med att jag lämnade barnen hos momma o moffa och sen åkte jag och träffade Maggan på loppis och vi fyndade en massa skoj. Sen åkte jag till Ås och träffade momma, moffa och barnen för vi skulle kolla på Andreas när han spelade på första adventfirandet i Ås kyrka. Stämningsfullt och fint. Arvid skötte sig mycket bra i kyrkan, viskade mestadels (när han inte glömde bort sig). Johanna var tystare än två.

Sen åkte vi till Rödön och fick lunch och lastade på Andreas gamla säng som Arvid skulle få. Det hade snöat massor under natten och det var svårt att ta sig fram, men tillslut så. Åkte sen till stan på julskyltning (med sängen på taket) och hade jättemysigt! Vi hade med oss Arvids dagisvagn så han slapp gå så mycket, och han verkade ha riktigt mysigt också. En mycket bra julskyltning var det, mycket snö och julstämning. Supermysigt!!

Arvid har nu gått och lagt sig för andra gången idag, då är han verkligen sjuk. För det har inte hänt sen jag vet inte när... förra året nån gång troligen...

Kommentarer
Postat av: Lina & Isak

Vad trist att Arvid är sjuk igen, vi var på dagis för första gången på en och en halv vecka nu. Det har bara varit förkylning, ögoninflammation, feber och värk i öronen om vartannat. Jag förstår hur det känns för er!



Vi skickar krya-på-dig hälsningar till Arvid!

2008-12-16 @ 22:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0