En blindtarm mindre

Här har det varit händelserikt... I tisdags kväll fick Andreas ont i magen, där blindtarmen sitter. Han var hemma från jobbet igår pga magontet. På eftermiddagen blev det snäppet bättre, även fast det fortfarande gjorde ont. När vi sen hade lagt oss blev det ondare igen. Andreas ringde sjukvårdsrådgivningen och efter mycket prat tyckte hon (kvinnan i luren) att han kanske borde åka in för att kolla upp det.

Mamma kom hit för att vakta Arvid ifall han skulle vakna. (Tack mamma!) Sen körde jag Andreas till akuten och följde med honom in. Där blev han undersökt, tog flera prover och en läkare kände och klämde på hans mage. Usch vad hemskt det var att se när han hade så ont!!!!!!! Sen kördes han till observation och prover skulle tas på morgonen igen. Det gjorde att jag åkte hem för att sova och mamma kunde åka hem igen.

Fick sen ett nytt sms av Andreas att de skulle operera honom på natten! Proverna hade visat på att det var blindtarmen som var boven i dramat. Jag hade mycket svårt att somna, men det kändes ändå skönt att han var i tryggt förvar och jag litar på sjukvården. Somnade vid 02 och skulle upp strax efter 05... Snoozade dock en halvtimme, men någon större mening vet jag inte om det var.

När jag höll på att klä på Arvid overallen på morgonen så fick jag sms av Andreas att han var opererad och hade vaknat. Sköööönt! Så idag har han försökt piggna på sig, men har såklart ont i såret och är inte så superpigg direkt. Arvid och jag åkte och hälsade på ikväll och det var mysigt. Fast Arvid var jättetrött så han blev lite uttråkad. Tur att jag hade med välling så han kunde få den hos sin pappa. :o)

Inatt tror jag att jag kommer att somna tidigare... Min nya favvoserie Brottet går ikväll, men är framflyttad till 21:30 så jag vet inte om jag orkar se det. Det blir nog en repriskoll till veckan, eller spela in det då för jag orkar inte leta nåt band nu...

Kommentarer
Postat av: Nina

Men usch vilken dramatik! Tur att ni åkte in och tur att operationen gick bra, hoppas att han snart slipper ha ont också!
Kram Nina

2008-02-07 @ 21:39:02
URL: http://mammanina.blogg.se
Postat av: Jenny

Usch då! :( Hälsa honom så mycket! Ge en stödkram också när du är på gång...

2008-02-07 @ 22:28:39
URL: http://jennysundin.blogg.se
Postat av: elin

Fy vad dramatiskt! Tur att han åkte in i tid då iaf. Hoppas du fick sova mer och bättre i natt...

2008-02-08 @ 10:57:12
URL: http://beautifulelin.blogg.se
Postat av: Carolina

Stackars Andreas! Får han komma hem till helgen då? Hälsa att han ska krya på sig!

2008-02-08 @ 16:41:16
URL: http://canbar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0