Vecka 21 igen

Lite mer om vecka 21
Din bebis väger cirka 300 gram och är ungefär ca 18 cm mellan huvud och stjärt, lång som en banan. Barnet kan suga på tummen eller fingrarna, kan knäppa händerna och kan skaka hand med sig själv. Han eller hon kan känna smaken av bittert och sött - om man sätter till ett bittert ämne till fostervattnet slutar fostret att svälja men om man sätter till ett sött ämne sväljer det fortare än i vanliga fall. Kan reagera på starkt ljus och ljud men också på behaglig musik.



En lite gullig grej från igår när Arvid var sjuk på förskolan innan jag hade hunnit dit: De skulle lägga honom för han var så trött, men ville såklart inte lägga honom ute i vagnen för då skulle de inte kunna ha lika bra koll på honom. Så de lade honom i docksängen och han hade somnat där och sovit ett tag innan han vaknade av att han spydde igen. Himla gulligt att han låg där och sov! Det hade jag velat se! :o)

Arvid har nu vaknat efter tre timmars sömn. Så bra att han sovit bra, och inte har han kräkits sen inatt heller. Hurra! Han leker och flöjer på nu. Och mellan varven sjunger vi "Bä bä vita lamm" och "Imse vimse spindel" i de versioner som är nya (som jag inte visste fanns förrän i höstas). Han sjunger med bäst han kan och gör rörelser, speciellt när man ska sjunga "Yeah!" och sträcka upp näven i luften. :o)

Kommentarer
Postat av: elin

Mio lägger sig självmant i docksängen på sitt dagis har jag hört. Fast somnat har han nog aldrig gjort för han blir sur när Sanna kommer och vill lägga på honom täcket... De är för söta!

2008-02-22 @ 17:33:56
URL: http://beautifulelin.blogg.se
Postat av: Åke

Tråkigt att Arvid är sjuk, vi vet hur det känns att tänka nu dröjer det nog ett tag innan de blir sjuka igen......
Jag såg att en häst som heter ACES KRUTOV skulle starta på V4 idag så jag var ju tvungen att spela. Och den vann lätt!:)

2008-02-22 @ 18:14:03
Postat av: Stina

Haha, roligt Åke! Det är nåt speciellt med Krutov... :)

2008-02-22 @ 19:37:01
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0