11 juli 2006 vs. 2008


Lite coolt, för samma datum - - -

11 juli - 2006 som 2008 gick det en Åsa-Nissefilm på tv4
2006 låg jag på gyn. Kom in till förlossningen för att jag hade så fruktansvärt ont av värkarna och inte kunnat sova på så länge. På gyn var det stängt men vi fick ligga där för att inte ta upp plats på förlossningen eller BB. Rummet hade tv så det var värsta lyxen. Men jag kunde absolut inte njuta av någon Åsa-Nisse eftersom jag hade så onda värkar. Hade fått Bricanyl för att stoppa värkarna, men det hjälpte inte...

I år kollade jag inte ens på Åsa-Nisse, men hade planer på att göra det först. Glad att jag ändå kunde se filmen om jag hade velat - utan att ha ont alltså.

11 juli - 2006 som 2008 var jag öppen 3 cm
2006 låg jag fortfarande på gyn när en barnmorska kom in och gjorde undersökning. Tror det var hinnsvepning hon gjorde då och hon konstaterade att jag var öppen 3 cm. "Inte mer?!?!?!?!" var det enda jag fick ur mig...

Och idag då konstaterade barnmorskan som gjorde hinnsvepningen att jag blivit öppen 3 cm.

Lite annorlunda läge idag i och med att jag inte har ont av värkar, men lite roligt att jämföra ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0