Bm-besöket

Fick ytterligare en till barnmorska idag. En fjärde. Därför vet jag inte (och inte hon heller för den delen) om man ska ta magmåttet på så stort allvar. Men hon mätte i alla fall samma magmått som jag hade förra gången. Men det är ju tydligen så olika hur de mäter. Och eftersom jag ändå ska på ultraljud imorgon så skulle de väl se där då om det var nåt som var ovanligt. Bm var i alla fall inte orolig. Och inte jag heller.

Bm tyckte också att det var lite konstigt att jag blir lite extra uppkollad den här gången med anledning av att jag hade ett stort barn sist. Men det är den första som tycker det är konstigt. Jag tycker det är mycket bra. Hon uppskattade vikten på bebisen till 3400 gram idag, så det ska bli intressant att höra imorgon vad de säger på ultraljudet.

Hon kunde också säga att jag hade varit större vid min förra graviditet. Och det var jag ju också. Det hade nåt med muskulaturen att göra att hon kunde känna det. Och att jag nu borde ha burit magen lägre nu och det tror jag att jag har gjort också.

Jag vet inte om jag blev så mycket klokare av det där besöket. Tur att vi ska på UL imorgon!

Kommentarer
Postat av: Rebban

När man ser den där bilden så ser man vilket pytte pytte litet rör som barnet ska ut igenom =S

Nej, jag tror minsann jag väntar några år till, om inte en hel livstid...

2008-07-11 @ 13:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0