Tvära kast

Igår natt var allt ett enda kaos. Från att tro att förlossningen var långt bort så verkade den kunna dyka upp bara dagen efter. Och jag hade dessutom ställt in mig på ett till snitt. Det kändes lite surt men ändå bra, för jag hade inget kunnat göra, inte kunnat påverka det på något sätt ifall läkaren sagt att snitt var att rekommendera när bebisen låg som den låg. Och jag har ju egentligen genomgått en "vanlig" förslossning redan, det var bara sista 'ploppet' som fattades sist. Värkarna var ju där så jag vet hur oerhört ont det gör. Och hur jobbiga krystvärkar är.

Men så rätt vad det var så blev det nya vändningar igen. Det verkar vara en livlig bebis som har svårt att bestämma sig. Man kan tro att den är släkt med mig... ;o) Just nu känns det som om jag inte vet alls vad det är för kroppsdelar vart. Hela dagen idag har jag varit (relativt) säker på att rumpan varit uppåt, ryggraden till vänster och fötterna till höger. Nu vet jag inte. Känns som om fötterna kanske är till vänster nu. Det är något litet "vasst" som sparkar där. Återstår att se hur det är på torsdag när vi ska till förlossningen på koll igen. Mycket spännande ska det bli!

Idag har vi varit på Barnens Hus och sen åt vi på Aladdin. Mycket gott var det! När vi kom hem somnade vi allihop. Skönt! Nu går Tiggers Film, tror inte att Arvid kommer att vara så pigg på att lägga sig och sova än för vi somnade ganska sent på eftermiddagen. Men om 1 timme o 40 minuter är det Morden i Midsomer så då hoppas vi att han sover!

Arvids favorituttryck nu är "Va gö' du?". Vet inte hur många gånger per dag han säger det, men det är måååååånga... :o) Det var så roligt igår när vi hämtade honom hos hans momma o moffa för han blev så oerhört glad och vi fick stoooora kramar och han stod på stället och hoppade. Gostrollet! :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0