Det kom bloooooood

Varning för känsliga läsare...

Idag blev det riktigt dramatiskt. På morgonen började jag tokblöda näsblod pga att jag varit där o petat. Fick stopp på det tillslut så vi gjorde oss klara och åkte mot Bodsjö. När vi kom till mammas o pappas bygge så var jag i näsan och petade igen och sen var det igång. Tokblödde igen och det slutade aldrig! Det tokrann och jag provade både tussar i näsan och att trycka på näsan, osv. Inget hjälpte!

Jag kände dock efter en stund att vi kunde prova att gå mot hembygdsfesten ändå, att kanske lite frisk luft kunde stoppa det hela. Men efter att vi gått halva sträckan blödde det så kraftigt, ur båda näshålorna och jag fick hulka och spotta mängder med blod. Urk! Satte mig på en sten och fick hjälp med tussar och papper. Det fullkomligt sprutade stundvis! Efter ett tag kände jag att jag ville åka till sjukhuset så Andreas gick iväg och hämtade bilen. Mamma servade mig med tussar, pappa underhöll Arvid. Skärrad blev jag ju såklart när det aldrig slutade, och det gjorde väl inte saken bättre direkt...

När Andreas kom med bilen så satte jag mig i den med regnskyddet till vagnen som skyddsduk över mig själv. Vi körde ner till kyrkan för att hämta mer papper och för att jag skulle kunna få i mig lite vätska. Så fast besluten om att åka in till akuten för hjälp så satt jag i bilen och blev lite lugnare.

Med det beslutet blev jag som sagt lugnare och det började faktiskt att avta lite. Det blödde fortfarande, men det forsade inte längre i alla fall. Och det blev mindre och mindre. Så jag satt kvar i bilen och fortsatte få hjälp av tussar. Tillslut kände jag mig så pass okej att jag kunde gå på toa vid kyrkstallarna och det gick bra. Gick sen en sväng till och träffade lite släkt. Fikade också. Men allt i lugn takt....

Shit vilken pärs!! Mina kläder såg inte så fina ut sen, så det var tur jag hade en extratröja med mig. Jag blev ganska trött av det hela och har försökt vila bäst jag kunnat resten av dagen. Nu när Arvid lagt sig ska jag lägga mig i soffan och kolla på fotbollen. Tills jag förmodligen somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0