En låååång dag på stan

Vi åkte till stan i förmiddags och kom inte hem förrän över sex timmar senare. Pust. Det kändes sen, för jag somnade framför tv:n ganska omgående när vi hade kommit hem. Arvid sov också när vi kom hem, lite onödigt länge kanske så han är fortfarande vaken nu. Men å andra sidan sov han inget under hela stadsbesöket så han var väldigt trött när vi kom hem.

En hel del har blivit inhandlat idag. På Barnens Hus blev det t.ex en svart Tripp Trappstol. I stan handlade vi en munkjacka till Arvid, mysdress och två mössor till bebisen. En ny skötväska i form av en svart Björn Borgväska, hoppas den blir bra. Den vi har nu (en Brioväska som hörde till vagnen) har varit verkligen tokbra och är välanvänd, men blixtlåset har börjat krångla så nu var det läge för en ny när bebisen snart kommer. Jag har en Björn Borgväska som handväska också som följt med i ur och skur och som hållt otroligt bra kvalité så jag hoppas den här är lika bra.

Lunch åt vi på Frasses. Fika gjorde vi på Törners. Jordgubbar inhandlades på Coop. Även två paket New Bornblöjor inhandlades också. Jag känner ett starkt behov av att "boa" nu, har nog kommit till den fasen med andra ord. Hade lust att köpa nya sängkläder till bebisen, men det är ju så fasligt dyrt och vi har dessutom sängkläder så någon brist är det absolut inte.

Ikväll hade vi vår första stora riktiga batalj med Arvid. Vi vet inte riktigt om han förstod allvaret, men han blev ledsen i alla fall så han förstod nog en del i alla fall. Men såklart man måste göra honom uppmärksam på att man inte ska slåss oavsett hur arg man är. Det lär bli fler bataljer gissar jag.

Igår kväll kollade vi på gamla videoband från när Arvid var liten. Vilken nostalgi! Och tänk att vi snart är där igen! Det var riktigt kul att se, förutom att se och höra sig själv då såklart... :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0