Funderingar

Igår var jag orolig. Nu är jag inte lika orolig längre. Det får bli som det blir. Och det verkar ganska vanligt att man som omföderska har ett barn som kanske inte fixerar sig så värst tidigt. Hoppas de har överseende IFALL det är så att den tillslut hamnar med rumpan neråt och inte går att rubba på, att jag kan få göra snitt eftersom min förra förlossning var som den var.

På ett sätt vore det bra om det konstaterades att den fixerat sig i säte och inte går att flytta på, och att man får ett datum för snitt och att det är några dagar före Arvids födelsedag. Då har man verkligen ett datum att ta sikte på, man vet vilken dag man bör ha packat BB-väskan och man vet hur bebisen kommer att komma ut. Men samtidigt vill jag ju vara med om en vanlig förlossning också. Men allt blir så ovisst.

Jaja, det var bara lite funderingar. Om en månad borde vi i alla fall veta med all säkerhet hur det gick till.

Vi har varit duktiga med Arvids rutiner idag, men ändå kunde han inte somna ikväll... vet inte om vi borde lägga honom tidigare eller vad felet kan vara. Tillslut fick han komma ner och mysa i soffan innan jag lade honom igen. Det verkar som om han har somnat nu i alla fall, men han hostar emellanåt så jag vet inte om det är i sömnen eller om han är vaken ändå. Ska väl strax gå och kolla...

Andreas installerade torktumlaren igår, himla lyxigt det känns! Toppen!

Trist med den evinnerliga blåsten! Aldrig är man nöjd heller, det är väl himla tragiskt. Typiskt att man alltid ska ha nåt att gnälla över egentligen. Det kan dock bara bli bättre, frågan är bara när. Vi vill gärna följa med på Jamtli med Maggan och Åke någon dag innan det blir lite svårare att ta sig iväg. Hoppas det blir fredag eller lördag!!!!

Inte funkar Familjeliv.se heller
så där fick jag nåt mer att gnälla över... ;o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0