Midsommartid

En mycket bra midsommarafton hade vi. Vi umgicks med Maggan, Åke, Martin, Alva, Klara och Åkes mamma med man och Åkes syster. De tre sistnämda var på besök från Strängnäs. Vi var först på Jamtli, där det tyvärr blåste lite men det var i alla fall inget regn. Vi satt och myste och fikade, lekte lite i Hackåsgården och gick och tittade på lite djur.

Sen åkte vi och handlade innan vi åkte till Maggan och Åke för att äta grillat till middag. Arvid och Martin lekte sig trötta och vi åkte hem vid 21-tiden. Arvid var jääääättetrött när vi kom hem så det var inte så lätt att få på honom pyjamas och få honom att äta välling, men det gick bra tillslut och han somnade och sov till 09 idag. Skönt! Jag sov lika länge jag, mycket bra. :o)

I fredags var min sista dag på jobbet för flera månader framöver (typ 14 kanske). Det var en bra dag, lagom med post och så fick jag fina blommor av mina snälla fikakompisar och vår prod.ledare bjöd på en mycket god jordgubbstårta. Mums! Det var även Andreas sista dag innan semestern, så när vi båda slutat för dagen åkte vi och hämtade Arvid på förskolan.

Det var Arvids sista dag innan sommarlovet också så vi tog med blommor till hans kontaktlärare. Det kändes lite vemodigt för man vill ju inte att Arvid ska missa nånting roligt i förskolan nu när han ska vara borta så länge, men ändå är det ju inte så mycket att göra åt. Han kommer nog att få roligt med oss också. Han som ska bli storebror i sommar och allt! Och så ska vi nog träffa en av Arvids kompisar med föräldrar i sommar så de får leka lite. :o)

Kommentarer
Postat av: elin

Grattis till ledigheten, eller vad säger man! Hoppas du får vila och ta igen sig och bara njuta innan det blir dax för annat!

2008-06-21 @ 17:31:08
URL: http://beautifulelin.blogg.se/
Postat av: Ram

Jag kommer att sakna dig så himla mycket på jobbet.

2008-06-21 @ 21:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0