En lång sommar

Det här lär bli en lång sommar... En lång, varm, tung och lång väntan. Idag har det varit riktigt varmt, och det är ju skönt. Om man inte är gravid och heter Stina. Jo det har varit skönt, men samtidigt jobbigt när det är så varmt för det är väl ungefär nu som jag börjar samla på mig vatten... Suck! Det är hela 1½ månad kvar och det känns lite halvlänge...

Idag när Arvid och jag gick hem från förskolan så ringde Andreas och meddelade att han var på väg hem. Han kom också med den briljanta idén att vi skulle gå ner på Sibylla och beställa med oss pizza hem. Så vi möttes på Sibylla och köpte mat innan vi åkte hem och åt den ute på altanen. Det var dock asigt varmt där i solen. Men gott.

Nu ligger skrutten i sin säng och sover. Jag hoppas på att han sover längre imorgon bitti än vad han gjorde imorse... Då vaknade han 05:10 och började surra och ropa. Han var dock inte ledsen så han fick fortsätta till kl 06 då jag gick upp med honom för då skulle jag ändå kliva upp.

Idag bakom ICA såg jag en firmabil från Finnerödja med en stor bild på en kartong jordgubbar på sidan. Undrar vad detta betyder... möjligen att det säljs jordgubbar på ICA imorgon. Eller redan idag? Borde nog undersöka det. Imorgon. Imorgon är förskolan förresten stängd så då ska Arvid härja med mormor. De får nog en rolig dag! :o)

Ungefär 9 av 10 gånger när jag kommer till förskolan för att hämta Arvid så sitter han och gungar. Det verkar vara en stor favorit. Det första han sa när jag kom dit idag var "Mer fart!". Annars är hans favoritmening förmodligen "E här då?" (="Vad är det här då?") så då är det bara att svara och förbereda sig på att svara igen, svara igen, svara igen, osv.... Det är så roligt när det händer nya saker hela tiden. :o)

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag fullständigt njuter av detta underbara väder!

2008-05-29 @ 20:28:00
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll:)

2008-05-29 @ 20:31:27
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: Carro

Det är ju snart dags nu=)

2008-06-03 @ 20:50:29
URL: http://mrshanning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0