IMORGON får man tända ljusstakarna

Imorgon är det första advent. Här på området lyser det ljusstakar och stjärnor mest överallt... Jag försöker att blunda och se glad ut. :oP

Lite uppdatering...
I tisdags var jag och Johanna till stan med mamma. Det blev ganska gott resultat när jag letade kläder att ha till dopet. I början var jag uppgiven, men sen gick det bra. Och som vanligt så börjar det lossna i shoppandet när vi måste åka hem och hämta Arvid. Haha, slår nästan aldrig fel. Fikade mysigt på Törners också. Johanna fick också fika. ;o)

På kvällen åkte jag och Johanna och pysslade med Ramona och Rebban. Drack glögg och julmust, åt godis och pepparkakor. Perfekt! Pysslade dock inte så mycket, men stansade i alla fall lite med QuikCutzen som jag snällt fick låna. Tack för lånet Reb! :o)

I onsdags var vi först hos mamma på förmiddagen (fast först sov vi till 09:20!!!!!!) och på eftermiddagen åkte vi till Maggan & barnen och hälsade på. Köpte sallad på vägen hem, mums.

I torsdags var jag först på öppna förskolan för att väga Johanna, men bvc-sköterskan var inte där. Eller jo hon var det, men hon var på möte och jag gick därifrån strax innan mötet hade slutat tydligen. Bvc-sköterskan ringde och sa att hon var där sen, men då hade jag ju redan gått och vi ska ändå träffa henne till veckan när Johanna ska få spruta. Men jag vägde ändå Johanna innan jag gick, och hon vägde 7305 gram vår lilla goknul. :o)

Bakade lite i torsdags också, dessutom sov hela familjen på eftermiddagen innan vi åkte på babysim. En sån skön tupplur var det! Och otroligt att båda barnen sov samtidigt, och länge dessutom! Arvid sov hela tre timmar...gissar att han hade mycket sömn att ta igen...eller så håller han på att växa eller nåt.

Babysimmet gick bra, Johanna dök för första gången och det verkade inte alls vara några problem. Skönt! Sen fick hon prova att hoppa från kanten av en madrass också, det verkade kul. För den som blev orolig nu så höll jag såklart i henne! ;o)

Igår var Arvid på förskolan och jag och Johanna var på babymassage. Fast det var inte massage utan prat om mat. Trevligt som vanligt. Sen gick jag hem och skottade snö medan Johanna sov. Hämtade Arvid på förskolan och när vi kom hem kom Andreas också hem så då packade vi in barnen i bilen och åkte till stan. Köpte ljusgirlanger till altanen för det behövdes fler, och handlade på Coop. Köpte dopkläder till Arvid på Lindex också. Förra veckan köpte vi hans utstyrsel på KappAhl, men två av plaggen var för små så jag skulle byta dem men de hade inte en storlek större och verkar inte få in heller så vi fick skippa den idén...synd, för det var så fina och tuffa kläder! Jaja, det här blir nog bra det också. Köpte söta strumpbyxor till Johanna också med Katten Jansson på. Hon hann ha på sig dem i en timme imorse innan de fick läggas i tvätten pga nerbajsning. Typiskt!

På kvällen igår bakade Andreas bullar. Mums! Gott med både deg och nybakade bullar! :o) Jag fick dessutom ett trevligt uppdrag i att åka ner på affärn och köpa mer mjöl. Det kan verka knäppt, men det känns som ren lyx att få åka på affärn helt själv. Bara få vara själv för en stund. :o)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var så lite så...

2008-11-30 @ 17:42:06
Postat av: Annica

Va söt dom är..=)

2008-12-02 @ 22:28:44
URL: http://ankos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0