En torsdagsmorgon

Igår kväll kom jag på idén att inte lägga Johanna i vagnen när hon somnat på kvällen utan lägga henne i vaggan direkt istället. Det gick lite sådär, jag fick amma henne så hon somnade men sen vaknade hon när jag lade ner henne i vaggan. Men hon fick ligga och stöka på lite och jag lade mig i min säng för att invänta ifall hon ville upp. Men så somnade jag visst! Vaknade när Andreas kom hem från repet en timme senare, och Johanna sov så sött. Insåg att det nog var lika bra att lägga sig för natten ganska omgående så då gjorde jag det. Det blev mycket sömn igår med andra ord... Behövligt!

Inatt har Johanna vaknat varannan timme igen. Vet inte hur jag ska ändra på det hela... hon tar ju inte napp... måste verkligen ge mig på att öva henne på napp, rätt vad det är kanske hon vill. Men åååh, man blir ju så frustrerad när hon inte vill ta den.

Imorse vaknade Arvid kl 07, jag klev upp med honom och Johanna medan Andreas fick sova vidare. Framåt nio gick jag ut med Johanna och lade henne i vagnen och hon somnade. Behövde inte ens rulla vagnen. Ibland verkar det som om hon bara behöver höra lite fågelsång så somnar hon. :o)

Kommentarer
Postat av: Rebban

Jag känner en som hade samma problem, dvs att bebisen vaknade så fort de la honom i vaggan. Men då började dom lägga en varm kornkudde i vaggan innan de la ner honom och det funkade jättebra...

Alltid något...

2008-09-26 @ 08:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0