Gräsänka

Andreas är på kurs i Stockholm (åkte med flyget igår kväll) så inatt har jag varit själv. Lite ovant, men det gick ganska bra. Konstigt att man blir mer mörkrädd bara för att karln inte är hemma. Men hur som helst; natten...
Arvid har fortfarande sin febersjuka
så honom har jag varit in till tre-fyra gånger inatt. Fast han är så lättsam ändå för det räcker att man serverar honom lite saft så säger han "Nu jag sova" och så somnar han om igen. Men jag måste ju ändå upp och sömnen blir väldigt upphackad. Mer än i vanliga fall alltså.

Vad gäller Johanna så vaknade hon 03:20 och jag bestämde mig för att kämpa vidare. Lite lättare var det lyckligtvis denna gång för hon var inte lika arg som hon varit tidigare nätter, och reste sig inte upp lika många gånger heller. Hon somnade några gånger och sov ca 10 minuter, men när klockan var 04:15 somnade hon igen för en lite längre stund. Nästa gång hon vaknade var 05:30 och då fick hon äta. Somnade om igen och sov till 07:15! Jihooo!

Det känns dock som om jag varit upp miljoner med gånger så jag är ju trött ändå. Som vanligt. Tänkte ett tag att vi skulle på öppna idag och att mamma kunde vara barnvakt på förmiddagen, men det känns ändå bäst om Arvid får vara hemma och vila och ha det lite som han brukar tills han är piggare igen. Lyckligtvis känns han inte lika tokvarm längre så det verkar gå åt rätt håll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0