Johannas sömnföljetong

Jag måste berätta om Johannas sömn. Det har varit kaos flera nätter och hon har ammat varannan timme stundvis. Jag har varit trött som få och igår natt började jag gråta mitt i natten när jag klivit upp miljoners miljarders med gånger, så Andreas sa att jag kunde gå ner och lägga mig i soffan så tog han över. Jag tänkte nämligen inte amma mer då för tillfället eftersom hon ätit varannan timme...

Sova på soffan kunde jag dock inte eftersom Johanna lät, men det var ändå lite avkopplande att veta att man inte hade ansvaret och att jag inte skulle amma än. Efter nästan tre timmar kom vi dock fram till att hon skulle få amma igen och efter det somnade hon lyckligtvis.

Inatt skulle vi fortsätta fightas, hon ska ju inte behöva äta på natten. Vi kom hem från momma o moffa lite senare än läggdags, men kl 21 hade Johanna ammat och gått och lagt sig. Hon vaknade nån gång vid 23-tiden (har jag för mig) och då räckte det att bädda om henne och säga godnatt så somnade hon igen. Men klockan 01 funkade inte det längre, så jag körde 5-minutersmetoden och efter en halvtimme blev det mycket bättre och kl 02 sov hon igen. Sen sov hon till 05:30!!! Då var hon tvungen att få amma så inte jag skulle få ännu ondare än jag redan hade...

Den här natten kändes helt okej även fast det såklart var jobbigt, men det var ändå ett framsteg. Får se hur det fortsätter..... Vi som tänkte vänta till tisdag eftersom vi visste att vi skulle bort igår och även på måndag, men nu stod vi inte ut längre - det funkade liksom inte.

Andreas har surfat lite om detta och vi har nu lite funderingar på om det kan vara mjölkallergi hon har, för då kan de tydligen vakna på natten och ha svårt att somna om igen. Och de kan vara väldigt klängiga på dagarna, och det har hon verkligen varit några dagar nu. Eller så är det separationsfasen, för ofta när jag går ut ur rummet så blir hon ledsen. Men det är ju så svårt att veta! Igår var hon helt utom sig av ledsenhet, men så matade Andreas henne med gröt och då gick det bra. Innan det hade hon ratat annan mat och inget verkade göra henne glad.

Jaja, kanske inte så rolig läsning, men bra att jag dokumenterar för egen del i alla fall. :o)

GLAD PÅSK! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0