Morgonstund

Är uppe med Johanna nu. Hon vaknade kl 05:00....men jag tjurade på och klev inte upp förrän 05:40. Det kan inte vara meningen att hon ska kliva upp så tidigt som kl 05:00! Nu sitter hon under filten och dricker välling, sötkorven. Jag tänkte sätta mig och läsa tidningen, men den hade inte kommit än. Får väl vänta då...

Johanna brukar sova hela nätterna utan att vakna, men inatt har hon faktiskt vaknat två gånger. Första gången var 22:40 när vi hade lagt oss. Andreas gick in och stoppade om henne så somnade hon igen. Nästa gång var vid 01-tiden, men då hann hon somna om innan vi gick in. Undrar varför hon vaknade...om hon börjat drömma mycket eller om det är nåt annat.

Det är inte lika bra på tv på helgmornarna. På vardagarna är det kanal5 som gäller; först Ellen i väntan på Unga mödrar (danska) och Sjunde himlen. Den säsong av Unga mödrar som repriseras nu har jag missat så det passar perfekt. Och den här veckan är det två avsnitt av Sjunde himlen som jag inte sett förut, konstigt nog för det känns som om man sett den serien flera gånger om. På helgerna är det tv3 och Lilla huset på prärien, men det börjar inte förrän kl 06:30, så vad göra innan det...?! Sitta här då... :o)

Jag har inte skrivit om platespotting på ett tag. Men jag ska ha 379 nu i alla fall. Det har absolut inte gått lika bra i år som alla andra år. Tidgare år har jag tagit ca 100 per år, men jag började i juni (2005) så alltså skulle jag ha legat på nr 400 (ca) i juni för att ha tagit hundra per år. Men i år gick det som sagt klent...

Kommentarer
Postat av: Anna Englund

Seven Heaven är den bästa serie jag sett! Jag bara älskar deras sammanhållning i familjen. Så mysigt att se.. Synd bara att det är repris.. :) Hoppas att ni har det bra! :D

kram

2009-08-16 @ 14:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0