Sjukligt

Arvid är febrig och har ont i magen (körtlar som är svullna trodde sjukvårdsrådgivningen...) så vi har mest slappat och kollat på barnfilm. Jag har inte känt mig helt hundra i kroppen heller så att vara ute har bara varit en pina - konstigt nog eftersom det är så fint väder!! Men idag trotsade vi allt vad sjukdomar heter. Arvid fick Alvedon (eller "Arvidon" som han själv säger) och piggnade på sig och sa att han ville till Flatnor och snickra så vi packade oss iväg. Han kunde lika gärna vila där om han hade behovet senare tänkte vi, så vi tog med hans dagisvagn.

Vi hade som mål att börja måla väggarna i vårt sovrum så fort vi kom dit så vi kunde åka hem igen ifall Arvid blev klen. Det gick asigt fort att måla och det känns så bra att vi kom iväg! Träffade massa folk också. När vi var klara och åt en sen lunch och fikade så blev Arvid trött och febern var på väg tillbaka, så vi bestämde oss för att åka hem direkt efter fikastunden.

Nu ikväll har han faktiskt fått i sig en hel portion välling, fastän han ratat det hela dagen. Skönt! Sen ville han gå upp och lägga sig när Johanna lade sig, trots att han velat somna nere i soffan tidigare kvällar. Hoppas det går åt rätt håll nu då!!

Johanna fortsätter att gå, nu går hon på eget bevåg också - man behöver inte locka henne till att gå. Så roligt!! Igår gick hon 20 steg i rad. :o)

Nu slötittar jag på Snuten i Hollywood II, men ska strax gå och lägga mig och lyssna på Harry Potter. Vill ju se filmen snart!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0