Frösö Zoo, Flatnor, Jamtli och sjukstuga

Lite uppdatering igen då...

I söndags var vi på Frösö Zoo med farmor, Ida, Johannes och Axel. Det var en mycket bra dag.



I måndags åkte vi till Flatnor och målade lite bland annat. Vi hade barnen med oss så en fick hela tiden vakta dem, men det gick bra det också. I tisdags var vi också där, då satte Andreas och jag upp strukturväv i vårt sovrum. Andreas röjde lite på tomten innan vi åkte hem.


Igår var vi på 1-årskontroll med Johanna på morgonen. Hon grinade till när hon fick sprutan, och på kvällen fick hon feber, men i övrigt gick allt bra. Nu är hon 74 cm lång och väger 10,2 kg. Träffade Ulrika och Meja i väntrummet sen också för Arvid ville gärna leka lite till i väntrummet efter att vi varit på kontrollen. 

Annat som hände igår var att vi var på Jamtli med Maggan & Åke och barnen. Jättetrevligt hade vi. Det var lite tråkigt väder först, men sen blev det jättefint men väldigt kvavt. Eva Röse var också på besök på Jamtli igår, väldigt kändistätt. ;o)

Igår kväll fick Arvid ont i magen. Han sov dock hela natten, men imorse var det han som vaknade först (kl 05:50) och hade ont i magen. Så jag gick ner med honom och Johanna (som också vaknade när Arvid vaknade). Arvid var ynklig och ledsen och klagade över magont. Efter ett par timmar fick han feber också. Så idag har det blivit mycket tv-tittande. Han ville se Lotta på Bråkmakargatan så det är det som gäller nu.

Jag har också känt mig krasslig. Igår fick jag ont i kroppen och huvudet, men tog Alvedon så blev allt bra igen. Idag är jag likadan och jag började misstänka mina linser. Det är månadslinser jag har men har haft dem i tre månader nu och det brukar vara ungefär vad jag brukar ha, för sen brukar jag få just ont i huvudet och kroppen. Så nu har jag slängt linserna och skulle sen se efter hur många jag hade kvar i kartongen. Till det ena ögat fanns det tre linser kvar, men till det andra ögat fanns det inga kvar!!!!! :o( Så då får jag väl använda mina stygga glasögon då tills jag har beställt nya linser... Urk.

I förmiddags gick jag och Johannan till förskolan för att höra när vi hade sagt att Arvid skulle börja igen. Arvid var besviken när han inte fick följa med, men det gick ju inte när han hade feber.

Johanna har varit lite gnällig idag men nu har hon sovit över två timmar fastän hon somnade mycket tidigare än vanligt på eftermiddagspasset. Hon sov 07:15-09:30 idag också så det var mycket sömn som behövdes idag tydligen...

Vi hade tänkt åka till Flatnor idag och måla våra väggar i sovrummet, men det får bli en annan dag då. Typiskt när vi är så sugna på att måla väggarna för att se hur det blir! Men man rår ju inte för att någon blir sjuk. Det hinns nog!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad härligt det blir med sommarstugan när det blir klart!!! (Och lagomt projekt att fixa till ett rum så där). Kram!

2009-08-07 @ 09:09:37
URL: http://canbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0