Lite om första advent bland annat



Vi hade som sagt en jättemysig första advent. Det började med att jag åkte på loppis på Furan. Andreas och barnen åkte till Ås kyrka. Farmor och farfar kom till kyrkan och passade barnen medan Andreas övade. På loppisen hittade jag två par byxor till Arvid i nästa storlek, strl 110. Sen åkte jag också till Ås kyrka och gjorde de andra sällskap. Till en början (Bild 1) gick det bra att sitta i kyrkbänkarna...men efter en stund (kanske efter 20 min/en halvtimme) fick Johanna myror i benen och ville pinna iväg. Tillslut fick hon det, hon och Arvid knatade iväg nerför altargången och jag gick till dem när de gått ner till porten. Vi hittade lyckligtvis en lekhörna där vi stannade. Andreas spelade jättefint (Bild 2) och fick mycket beröm efteråt. Kul!

Efter kyrkan åkte vi till stan för att gå på julskyltning. Mysigt hade vi även där. Vi kollade på lite tomtar, var in på Lekstugan ett bra tag, in på Syssla en sväng, kollade när granen tändes vid Rådhuset och drack glögg. Innan vi åkte hem var vi ner i Domusgaraget där Lions brukar hålla till. Jag fick för mig att vi skulle spela på chokladhjul så Arvid fick göra det, och vann!! Han var överlycklig över vinsten - en Marabou chokladkaka. Han ville hålla i den hela tiden (Bild 3...när vi satt i bilen och Arvid hade somnat...men höll ändå krampaktigt i vinsten) och sen ville han bjuda när vi kom till farmor och farfar lite senare.

Idag (nästan en vecka senare alltså) skulle Arvid och Johanna åka till momma o moffa och då kom Arvid på att han ville ta med chokladen för att bjuda dem också. Vilken omtänksam kille!! Vi har inte pratat om chokladen så mycket här i veckan, men ändå kom han ihåg det!

Hur som helst så var vi på Rödön på kvällen på första advent för att fira att farfar fyllde år några dagar senare. Och äntligen fick vi tända ljusstakarna eftersom det var första advent - lovely!

Nu är barnen friska igen, hurra! Johanna snorar lite fortfarande, men det är sååååå mycket bättre. Igår var Isak, Emil och Lina här och hälsade på Andreas och barnen. Arvid tyckte att det var så roligt. Idag är som sagt han och Johanna hos momma och moffa och ska sova över tills imorgon, så vi kunde åka in och handla julklappar idag. Pust.... det tog tid. Men nu är det klart, det mesta i alla fall - tjoho! I valiga fall köper jag allt väääldigt sent, men nu känns det mycket bra att vara ute i god tid. Ikväll åt Andreas och jag middag framför tv:n, händer bara när barnen inte är hemma.

Det har varit en riktigt jobbig arbetsvecka, det är så mycket post nu och det lär fortsätta ett tag till. Men jag hoppas ändå på ett under och att det lugnar ner sig. Det är nog bra att tänka positivt trots allt. :o)

Kollade såklart på Robinson ikväll. Vi har det väldigt soft när vi är barnfria. Såklart längtar vi men det är ju skönt att längta också - speciellt när man ses igen! Vi försöker samla nya krafter och tar det lugnt, köpte pizza till middag och imorgon får vi ju sovmorgon så det ska bli lyxigt.

Kommentarer
Postat av: Annica

Åh..Önskar att jag kunde vara där och hjälpa er med all post!!!! =( Jobba inte hjäl er!! Kram

2009-12-08 @ 23:28:28
URL: http://ankos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0