Mysig ledig dag och en hästsvans

Imorse satt jag i soffan och skulle sätta om mitt hår i hästsvans. Men då började Johanna peka på sitt bakhuvud och ställde sig med ryggen mot mig - hon ville ha sitt hår uppsatt!!! Oj oj vad kul och gulligt det var! Så jag satte upp håret på henne och sen var hon nöjd. :o)

Igår hade vi en toppendag!! Jag var ledig (ledig idag också, men jobbar imorgon) och vi fick följa med Arvids förskoleavdelning till kyrkan för att lyssna lite på berättelsen om Jesus. Arvid har egentligen jullov men vi fick följa med ändå, tre andra barn med jullov kom också. Det var tydligen många barn som undrat varför man firar jul och vem den där Jesus var så en av fröknarna ordnade så de skulle få komma dit och kolla på krubban och få höra lite om Jesus. Kul!

Sen gick vi till öppna förskolan på julavslutning. Det var jullunch med gröt och stut och innan det sjöng vi lite julsånger på sångstunden. Mysigt. Sen gick vi hem när Johanna skulle sova, och efter det åkte vi till stan för att fixa resten av julklapparna. Det var snabbt överstökat så vi kunde fortsätta stadsbesöket med att bara gå omkring och njuta av att vi var klara. :o)

Idag ska barnen till momma och moffa så vi kan julstäda, så allt är klart imorgon när jag jobbar.

Kom på att jag glömt skriva om nåt stort - den 4 december tog jag hål i öronen! Det ni! ;o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0