Egentid

Arvid sover sen kl 19:30, Johanna sen kl 20:00. Andreas har repat så jag har haft en lugn kväll. Tog mig en dusch och lagom till att jag kommit ner och surfat en stund så vaknade Johanna igen. Jag förberedde mig på en 5-minutersomgång men hon somnade på en gång.

Idag var Johanna och jag hos mamma och hälsade på (igen). Arvid var på förskolan. Sov två timmar när Johanna sov (hon sov 2½ timme) och det var skööönt och behövligt. Tror knappast att jag kommer ha några problem att somna ikväll känns det som.

Igår kväll somnade Johanna 20:30, vaknade 00, 03 och kl 04 hade hon bajsat så det var blöjbytesdags. Sen fick hon ligga hos mig till 06:15 när hon började knorra och Arvid dessutom vaknade - tidigare än vanligt. Så efter lite barnprogram klev vi upp 06:45.

Jag har en önskan om att Johanna kunde bajsa på dagtid istället för på natten. Men det blir väl det också, det går ju i perioder.

Det finns vissa misstankar om att Arvid har blivit förkyld igen. Han har börjat snora och idag när vi kom hem från förskolan så var han jättetrött och ville gå och sova. Fast han somnade aldrig utan ropade efter en stund att han inte ville sova. Ikväll hade han strax under 38 i feber och var rödblommig om kinderna. Hoppas bara att natten blir bra.

Idag när jag höll på att göra i ordning middagen så kom Arvid in i köket och sa: "Va blir de'?" Det lät så gulligt och han har aldrig sagt så förut. Det poppar upp så många uttryck och ord hela tiden och det är så kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0