Framsteg!

Inte nog med att det är framsteg på vågen, det är framsteg för Johannas nätter också! Eller snarare "natt" för det har bara gått en natt än så länge... Jag surfade runt en del på familjeliv igår om tips och råd om att sluta (eller dra ner på att) nattamma. Det gav inte så många nya råd, men jag blev däremot mycket inspirerad! Så...

19:30 - Välling och ammade efteråt + fick leka lite (hon sov sent på e.m.)
20:30 - Lade henne, somnade direkt
23:30 - Vaknade men jag tänkte köra 5-minuters. Behövde dock bara stoppa om henne en gång innan hon somnade igen
01:30 - Vaknade och fick då amma. Somnade.
03:00 - Arvid hade spytt så vi var uppe och tog hand om det
03:30 - Johanna vaknade, jag började köra 5-minuters
04:30 - Johanna somnade igen
05:45 - Vaknade och fick amma. Somnade.
08:00 - Jag vaknade av att Johanna låg i spjälsängen och lekte

Ammade alltså bara 19:30, 01:30, 05:45! :o) :o) :o)

Helt otroligt vilken bra natt, trots att Arvid hade spytt som en tok och jag körde femminuters på Johanna i en timme! Men hon var inte ledsen, låg liksom bara och gnydde och gnällde så det var inte så asigt jättejobbigt. Men vad skööööönt att inte behöva amma varannan timme!!!!! Det lär ta flera nätter till innan det här (möjligtvis) sitter, men det känns mycket bra idag i alla fall. Tjoho!!!

Angående Arvid så vet vi inte om han fått magsjuka eller vad det är. Han har inte spytt nåt mer och han kan äta så kanske var det bara nåt tillfälligt. Vi får se hur dagen blir. Skulle till banken idag men gissar att Andreas får gå själv så vi inte smittar ner hela bankkontoret med magsjuka. Urk.

Kommentarer
Postat av: anna

Vad skönt för er med framsteg! :D Stackars Arvid bara.. :/ Ha det så bra :)

2009-02-14 @ 19:35:35
Postat av: anna

Vad skönt med framsteg för er! :) Stackars Arvid bara.. :/ Ha det så bra och hoppas att Arvid kryar på sig snabbt! :)

2009-02-14 @ 19:37:10
Postat av: anna

Hahah!! Så klart så blev det två kommentarer med samma innebörd.. Typsikt datorer att göra tvärtemot min vilja.. :/ :P

2009-02-14 @ 19:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0