5-minuters

Igår var en bra dag. Först åkte jag och barnen till mamma för hon var ledig. När barnen sov lade jag mig på kökssoffan under en filt och somnade jag med. Skönt! Åt lunch, lekte och surrade. Åkte sen hem när Andreas hade kommit hem. Daniel, Johannes, Ida och Axel kom på kvällen och vi beställde mat från Sibylla. Blev oväntat ätardag igår med andra ord... Tog kebabrulle och det var så gott! Hade kvar lite till idag också. Det var en trevlig kväll, kollade lite på Die Hard 3 och surrade. :o)

Imorse vaknade vi halv nio, åt frukost, pappa kom förbi en sväng och sen gick vi ner på affärn. Arvid fick åka pulka och det tyckte han var riktigt kul. En kall men mycket skön promenad (förutom att jag hade ont i tån). På vägen hem gick vi förbi ishallen och kollade när Martin åkte skridskor med Åke och farfar som var på besök. Arvid tyckte det var extra kul när Åke bar honom och åkte på isen med honom. Roligt! :o)

Idag har vi plockat undan julen definitivt. Känns både skönt och trist. Ett helt år till nästa gång... men det är ju så mycket pynt att det tar emot att ta fram allt igen... ;o)

En stor grej som hänt är att vi börjat med femminutersmetoden även på Johanna! Vi började natten mot torsdag. Första kvällen tog det 30 min innan hon somnade. Igår tog det 25 min. Ikväll tog det 15 min! Vad som däremot hände ikväll var att hon vaknade efter ett par timmar, men då fortsatte vi köra femminuters och det tog då ca 30 min. Ska bli spännande att se hur natten blir, de två tidigare nätterna har varit helt okej. Men gissa om det känns skönt att det inte behöver vara endast jag som lägger henne och får henne att somna genom att amma?!

Johanna har börjat äta lite mer också. Eller nja egentligen inte.... men det blev lite av en nystart för några dagar sen... Så nu äter hon puré till lunch och gröt till kvällsmål, men ammar precis som vanligt också.

Jag har haft min ordinarie ätardag idag så imorgon är det nya friska tag igen. Jag tycker att det går ganska bra, jag är mycket motiverad!

 Arvid kollar på Jönssonligan

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det skulle vara så skoj att träffas. Säg till när ni kommer, så får vi se om vi kan ordna det. Hoppas



Kul att det har lika kläder. Jag blir helt tokig i alla fina barnkläder som finns. Skulle kunna shoppa ihjäl mig :o).

Kramis

2009-01-18 @ 17:36:55
URL: http://www.livetmedilona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0