Aj aj, men inget brutet

I söndags när vi gick hem från badhuset ramlade jag. Det var knölig is där och mörkt ute så jag klev på en sån där knöl och ramlade pladask rakt ner i marken. Tog emot mig med min före detta brutna hand!! Ojoj vad jag hann tänka mycket..."Ånej inte igen!!" bland annat. Blev såklart jätterädd, men Andreas försökte lugna mig och få mig att andas lugnt. Efter en stund kunde jag konstatera att jag inte hade brutit nåt, men blev lite öm i handleden och fick ont i höften/låret. Nu i efterhand gör det inte alls ont i handen längre, men däremot gör det rejält ont på utsidan låret! Men tur jag inte bröt nåt i alla fall...

Imorgon är det vägning igen. Det har gått asigt dåligt den här veckan så jag förväntar mig att jag har gått upp faktiskt. Jag har både varit sötsugen och rejält hungrig på mat! Så jag har ätit mer mat än vad jag brukar, vet inte varför. Jaja, kan ju försöka bättra mig...

 Johanna börjar med att ligga i babygymet på fårskinnsfällen. På något sätt stannar hon inte där utan sprattlar och leker sig av från fällen oftast. :oD

Arvid är på förskolan och jag hade väntat mig att Johanna skulle sova ett par timmar när vi kom hem så jag också kunde lägga mig, men hon var inte så pigg på det... Så hon sov bara 45 minuter och nu ligger hon och leker i gymet. Arvid blev förresten jätteglad idag när Isak kom samtidigt som honom till förskolan. Han gjorde precis som han brukar göra när det kommer nån och hälsar på som han känner väl och blir glad att träffa, typ spexa och hålla på. Roligt! :o)

Femminutersuppdatering: I förrgår somnade Johanna på tio minuter. Igår somnade hon på stört. Sköööööööönt!
Vi försökte ge henne gröt som vanligt igår kväll, men hon ville inte ha. Provade välling för första gången, men det gick inte heller så bra... Kanske var hon helt enkelt inte så hungrig. Ska prova ikväll igen. Hon tar ju inte flaska i vanliga fall så varför skulle hon ta den när det är välling egentligen...? Men vi provar vidare... Lite fick hon i alla fall i sig, men marginellt. :o)

Kommentarer
Postat av: Ramona

Allstå du får ju inte bryta nåt mer nu.... trodde vi var överens om det..... ;)

2009-01-22 @ 17:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0