Dokumentärer och annat

Det blev inte någon lika bra natt inatt som natten innan... Suck... Igår kväll somnade hon vid 21, sen vaknade hon redan kl 23, sen 02:30 och 06. Sista gången hade hon bajsat så jag gick ner och bytte på henne och sen fick hon liggamma och somnade en liten stund som tur var.

Andreas är hos tandläkaren och lagar ett hål, stackarn! Både att laga hål och att bli av med en massa pengar...

Jag försöker lära mig min nya mobil (det är en Ericsson G502) det går framåt och jag börjar gilla den mer och mer - även fast jag saknar min gamla lite fortfarande. :o)

 
Kläderna som barnen fick igår

I förrgår så jag en dokumentär om amning. Jag kunde konstatera att jag inte skulle låta någon annan amma mitt barn, och jag skulle inte kunna amma ett annat barn heller. Skulle kännas helfel. Och så var det ett inslag med en mamma som ammade sina två döttrar som var 4 och 5 år gamla - det var riktigt motbjudande, vet inte varför egentligen. Borde ju vara det mest naturliga.

Igår så jag dokumentären Nunnan. Mycket intressant, men obegripligt. En tjej som när hon var 19 år bestämde sig för att gå i kloster och det var den strängaste orden (en av dem i alla fall), där de skulle leva i ständig tystnad och bara be hela dagarna. Två timmar om dagen fick de prata. De fick aldrig skaffa sig någon bästa kompis bland de andra nunnorna. Familjen fick bara komma och hälsa på sju gånger per år, och då bakom galler. Skumt. Men det är väl därför det finns dokumentärer...så man ska inse att alla inte är likadana...

Kommentarer
Postat av: Jossan

Tror också att det har med vana att göra. Det vet man ju själv hur det är...

Julia får ersättning innan hon ska sova, provade med gröt, men det blev nästan jobbigare nätter då... Jag har slutat amma och det märks tydlig skillnad att hon är mer nöjd på annan mat och ersättning!

Däremot kan man få stoppa in nappen 20 gånger ibland....

2009-01-31 @ 10:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0