Lite off några dagar

Läääängesen jag bloggade nu, men det känns som om jag inte varit hemma så jättemycket den här veckan. När jag varit hemma har jag antingen sovit, ätit eller haft fullt sjå med annat.

Ska se om jag kan komma ihåg vad som hänt sen sist...

I måndags eftermiddag var jag med barnen på öppna förskolan efter att vi hämtat Arvid på förskolan. Det var flera barn på öppna då så det var roligt, annars har det oftast varit bara vi när vi varit dit på eftermiddagen. Jag hann inte mer än ca fem stygn på ena örat av käpphästen så jag måste dit nästa vecka och försöka göra klart den...


I tisdags sov Johanna 3 timmar och jag 2½ timme efter att vi lämnat Arvid på förskolan. Jag vaknade av mig själv - fatta vad skönt det var!!!!!! När vi hade hämtat Arvid igen så gick vi till Mommo för att gratta henne på födelsedagen. Träffade även mommos syster som jag inte träffat sen tidigt 90-tal! Kul! På kvällen spelade Andreas med Bleck Velvet och de fick goda recensioner - roligt!!!

Igår var Arvid på förskolan som vanligt. Jag och Johanna åkte till Jamtli för att vara där med öppna förskolan. Det var dock kallt och regnigt så vi gick in på muséet innan vi åt lunch i cafeterian. Följde med Ida och Axel in på stan en sväng innan vi skulle hämta Arvid igen. Arvid hade blivit födelsedagsfirad på förskolan för de hade ett kort ögonblick fått för sig att det var hans sista dag. Men nu är han i alla fall firad och det tyckte han nog var kul. Han hade fått städat med städerskan också så det var en lyckad dag - han har väntat på det länge. :o)

Efter hämtningen på förskolan åkte vi till mommo igen för då skulle mamma dit och fira henne. Åt middag på Biskops sen innan vi åkte till Johannes, Ida och Axel för gemensamt kalas för Johannes och Axel (Johannes fyllde år igår, Axel förra veckan).

Idag följde vi med Andreas till stan när han skulle till Evy på hennes jobb och hämta en grej. Sen åkte Andreas till jobbet medan vi åkte till Biskops. Åt lunch där innan vi följde med mamma på Sörvalla och handlade lite blommor. Arvid fick en egen gul blomma att ha ute, han sa flera gånger att han ville ha en gul så han fick en av mamma. Så den ska han sköta om i sommar, han verkar ta sin uppgift på fullaste allvar och skulle direkt hem för att vattna den.

Ikväll har jag, Arvid, Maggan och Martin varit på familjegympa på Friskis. Det var roligt! Roligast var tydligen att springa runt, runt, runt... och att vattna blommorna (=maskrosorna i gräsmattan) med vattenflaskan.

De senaste dagarna har Johanna vaknat vid 5-snåret och sen låtit till och från fram till 6-tiden. Igår kom vi hem senare än läggdags från Marieby så då blev det senarelagd nattning. Tror Johanna somnade vid 21 eller nåt. Inatt vaknade hon som vanligt vid femsnåret men hon fick vara som vanligt och somnade om - och sov till 07:40!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o)

Idag ville Arvid leka samling med mig, Johanna och mamma. Den som tyckte det var mest roligt var nog Johanna som klappade med som en galning till "Klappa händerna när du är riktigt glad", hon skrattade och klappade och gungade hela hon. Arvid spelade gitarr och höll igång. :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0