Usch usch

Mår bättre och bättre, men just nu mår jag faktiskt illa igen. Väldigt törstig är jag så jag försöker dricka en massa vatten. Andreas ska få handla en Fanta också när han åker hem från repet för det är jag verkligen supersugen på!

Ska väl försöka mig på nån slags sammanfattning nu av vad som hänt sen sist...
I onsdags var det Arvids sista dag med Malin (fröken) på förskolan. Dagen till ära hade han slips på sig. När jag hade hämtat honom gick vi till mommo för att fika, mamma var också där.

I torsdags var Arvid hos mamma medan jag, Andreas och Johanna åkte till stan för att gå lite på bokrean och på stan i största allmänhet. Åt på tacostället på gamla Permans, supergott. Var på Barnens Hus också, mer kommer jag inte på. På kvällen kom mamma och vaktade barnen när jag gick iväg på Goskruttparty på öppna förskolan och Andreas åkte på rep.

När jag kom hem från Goskruttpartyt kände jag mig plötsligt lite frusen, fick ont i kroppen och sen började jag även må illa. Det slutade tyvärr aldrig...utan blev bara värre och värre. Så på natten spydde jag, men sen har jag inte behövt spy nåt mer - "bara" må illa och må allmänt kasst. Urk.

I fredags bestämde vi dock att Andreas skulle åka på jobbet ändå för han hade så mycket att göra som var viktigt att få undan och jag såg hellre att han fick det undanstökat så han kunde slappna av på lovet sen. Men han tog egen bil så han skulle kunna åka hem ifall det inte funkade här hemma. Men på nåt sätt gick det bra, barnen var så snälla. Arvid sa flera gånger "Ååååh, stackars mamma!" och var nog med att ge mig min mugg med Proviva med jämna mellanrum. :o)

Sen har helgen flutit på... mått dåligt och sovit mycket men nu är det som sagt bättre även fast det går i vågor.

Så till det positiva med Johannas sömn:
Natten mot fredagen när jag mådde dåligt så var jag inte så pigg och alert på att ta henne när hon vaknade vid midnatt. Så vi bestämde att Andreas skulle prova att ge henne vatten, precis som vi fått tips om förut för att försöka få bort nattmål. Så han gjorde det, och efter lite vyssjande och gungande av sängen så somnade hon trots lite bakslag. Sen sov hon ända till 04:20 och då fick hon äta. Sen sov hon till 06:30.

Natten till lördagen vaknade hon vid midnatt igen och då gav jag henne vatten och hon somnade om efter ca tio minuters femminutersmetod. Sov till 04:20 igen och fick äta då. Sen sov hon till 07:15! Jihooo!

Natten till idag somnade hon lite senare än vanligt (vid 21) och vaknade kl 02 nästa gång. Jag gav henne vatten och körde femminuters. Men hon kunde inte somna. Hon skrek inte och var ledsen utan låg liksom bara och var vaken och ville mest leka. Efter 45 min kom Andreas på att vi kanske borde ge henne lite mer vatten, så jag gjorde det och lade henne igen och buffade lite i rumpan, och då somnade hon (strax före kl 03). Sen sov hon till 05:30 och fick äta då. Sen vet jag inte hur länge vi sov, men kanske till 07:30 ungefär när Arvid kom in.

Vi får hoppas det fortsätter bra det här med nätterna!

Hm....tråkig läsning, men det här är säkert kul för mig att läsa om ett år eller nåt. Kanske. :o)

Kollade på Vasaloppet idag. Vi konstaterade att det var lite märkligt att nu följde man med nästan hela loppet, men hade det varit när vi bodde i Uppsala hade vi förmodligen inte ens vaknat när täten gått i mål... :oD

Förutom att må dåligt (såklart) så måste nog det värsta med den här sjukan vara att jag missade att gå på loppisen på Folkan idag. Jag som sett fram emot den hela veckan. Jag hade på känn att jag skulle göra ett klipp idag. Men se det blev inget med det. Inget babysim blev det heller idag. Trååååkigt!

Kommentarer
Postat av: elin

Hoppas du får bli frisk snart nu då! Ni har väl långhelg antar jag så att ni kan hitta på något kul!

Skönt att det verkar gå bättre med Johanna på nätterna med, dumt att hon aldrig ville ta napp för det är väl som du skriver, att särskilt hungrig är hon nog inte.

2009-03-02 @ 14:50:42
URL: http://beautifulelin.blogg.se/
Postat av: erika

Hallådär! I uppsala kan man också vara uppe och se vasaloppet. Faktum är att jag MISSADE STARTEN (för första gången på typ 10 år) eftersom jag och Pippi tog en timmes promenad med en hundkompis. Frukost kl 8 en söndagmorgon är annars inget ovanligt i det Bad-Jacobssonska residenset!

2009-03-02 @ 20:39:26
Postat av: Anonym

Se nu till att bli riktigt frisk och kry tills på lördag! Kram!

2009-03-03 @ 11:33:55
Postat av: Hanna Eriksson

Förra inlägget stog jag för, det syns bara inte... ;-) / Hanna

2009-03-03 @ 11:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0