Äntligen vaccinerad

Äntligen blev vi vaccinerade! Det hela skedde igår strax efter lunch. Tjoho! Sofia och jag åkte till vaccinationscentralen på lunchen (räknade med lååååånglunch) och mötte upp Andreas och Arvid som också skulle ta vaccin. Johanna var hos momma.

Vi hade räknat med långa köer, men det var bara att kliva in och vi stod inte länge alls i kön till läkaren. Hos läkaren tog det dock lite längre stund för först nekade han mig att ta vaccinet pga min äggallergi. Men jag förklarade att jag kan äta ägg, fast till en viss gräns. Jag berättade också att jag hade tagit recevaccin för ett par år sen och då var det också en fråga om äggallergin och jag fick inga besvär av den. Tillslut gick han med på att jag skulle få ta sprutan ändå, men att det var viktigt att jag satt ner och väntade där (vilket alla andra också skulle göra i och för sig).

Sofia var klar på tre röda, men vi stod i bvc-kön eftersom vi hade Arvid med oss. Men medan vi stod i bvc-kön så gick Andreas och jag efter varandra och tog sprutan på "vuxenavdelningen". Det gick superbra och det gjorde inte alls ont, det spände bara lite men inget ont alltså.

Arvid var hellugn inför sprutan, men när han väl satt hos bvc-sköterskan så blev han jättearg och ville absolut inte ta någon spruta. Efter en del fight och gråt fick hon ge honom sprutan under kamp. Han sa upprört till henne direkt efteråt: "Det där var INTE snällt!!" men när vi sen kom ut till sofforna där vi tänkte sätta och oss fika så var han glad och sig själv igen. Pju.... :o)

Vi berättade för Arvid att han skulle få åka till Barnens Hus och välja en leksak om han tog sprutan så vi åkte dit efteråt. Sofia åkte tillbaka till jobbet medan jag följde med A och a och valde leksak. Det blev ett brandbils-LEGO under hundralappen som var hans första val så det var verkligen en fullträff. :o) Sen skjutsade Andreas och Arvid mig till jobbet igen.

Efter sprutan mådde jag illa och hade lite ont i armen. På kvällen blev jag yrslig och var tvungen att sätta mig ner några gånger för att det skulle gå över. När jag skulle lägga mig hade jag superont i armen och har även vaknat flera gånger av att armen gjort ont. Men imorse var den mycket bättre! Nu på eftermiddagen har jag ondare igen, men man får väl vara glad att det inte är värre. Känner mig lite "småkrimen" i kroppen, men hoppas det gått över tills imorgon.

Idag blev det klart att barn mellan 6 månader och 3 år också ska få ta vaccin. Hurra! Vet dock inte hur det ska genomföras, om det också är på vaccinationscentralen eller på bvc eller annat. Nu är barnen i alla fall hos momma och moffa, Andreas är på rep och jag är hemma och tar det lugnt. Det blir nog läggdags tidigt ikväll så jag hinner ta igen lite av den störda sömnen från inatt.

Idag har jag postat min första Traderaförsäljning! Det var Johannas Labanoverall som jag sålt och nu då skickat iväg. Har några annonser som går ut ikväll men det verkar inte vara någon som vill buda så mycket... Får se var det slutar... Overallen sålde jag förresten för 77 kr (41 kr i bud och 36 kr i porto).

Lilla krumeluran i overallen när hon var liten (typ 3 månader)

Kommentarer
Postat av: elin

Jodå, de är inte lika bra som Wallander och Beck men helt klart sevärda!

2009-11-14 @ 16:38:02
URL: http://elintyrahittarhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0