Lite om helgen

I lördags åkte vi till Carolina, Lars, Linn och lille nykomlingen Victor. Vi fick både god lunch och gott fika, vi tackar så mycket! Sen åkte vi till Rödön. Men på vägen dit var vi ut till Mathias grav och satte ljus. På Rödön var det middag och sen åkte vi hem och såg slutet på Dansbandskampen. Det bästa med hela lördagen var dock när Johanna var tussig och febrig (DET var inte det bästa....) och somnade i min famn - det var såååå mysigt och jag samlade massor av guldkorn i och med det! Det var längesen hon somnade i famnen...hon var nog bebis då.


Igår åkte jag och hämtade Maggan så åkte vi sedan på loppis på Furan. Jag gjorde en massa fynd, otroligt nog - brukar inte fynda så mycket på Furan. Men igår drog jag vinstlotten...enligt mig i alla fall. Det bästa var att jag hittade ett fräschare exemplar av mina favoritskor (nånsin!), rätt storlek och för endast 20 kronor var det solklart att de skulle få följa med mig hem och lära känna mina fötter lite närmare. Lovely! Hon jag handlade av såg min stora lycka och sa "Plötsligt händer det". Så sant, så sant...

Fynden för dagen var ett garage till Arvid och Johanna, ett Bamsepussel till Arvid och Johanna, en Hello Kittytunika till Johanna, en blixtlåströja till Arvid och så mina skor...

Åkte till mamma o pappa en sväng igår med barnen. Johanna var tussig och hade feber och somnade när vi kom hem. Det blev en lugn eftermiddag med en självklar hållpunkt - kl 20 var det Ensam mamma söker. Nästa vecka är det sista avsnittet - hur ska man klara sig sen!?!

Johanna har haft feber idag också. Vi vet inte om det är någon ny tand eller vanlig förkylning som är framme. Men mellan varven är hon på bra humör. Idag har hon sagt tre nya ord: strumpa (bumba), bil (bilbil) och vante (kommer inte ihåg hur hon sa det men har det nerskrivet på en lapp på jobbet). Hon går fortfarande omkring och pillar sig i naveln, typ heeeela tiden. Sötis!

Mamma var förresten i Stockholm förra helgen och bodde på samma hotell som Idol. Så här kommer två bilder från hennes kamera:

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja se, där har vi bilderna på Idol-gänget. Kul!

Jag hoppas vi ses på jobbet i morgon, jag saknar skratten vi har på jobbet.

Kram!

2009-11-03 @ 13:58:08
Postat av: sara

Åå, så mysigt ni såg ut å ha det :) Tänk om dom alltid kunde vara så där ;)



Ja det är så roligt att 3-åringar kan låta så gamla och erfarna, haha! Och det är så kul å få höra deras tankar och funderingar :)

2009-11-06 @ 23:37:46
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ja, och inte var den dyr heller! :)



Vilka mysiga bilder på sovande Johanna,

hoppas hon kryat på sig!

2009-11-07 @ 00:22:09
URL: http://haggman.site24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0