Fånga november

Jag försöker "fånga november"... Den månaden brukar vara ganska trist så jag försöker hitta på en del grejer för att göra det lite roligare. Den här helgen har verkligen varit lyckad. Har hunnit med en massa skoj, men även fått skjuta på en del som vi ska försöka ta igen något framöver.

I lördags skrev Andreas tenta hemifrån så då skulle jag och barnen ge oss iväg tänkte vi. Åkte först på Coop och handlade. Arvid var så duktig som berättade när han var kissnödig så vi fick växla till femmor i kassan och sen gå på toa. När vi hade handlat färdigt åkte vi till Barnens Hus.

Jag tänkte inhandla en tomtedräkt åt Arvid. Jag berättade det för honom och att han kunde ha det när det är lussefirande på förskolan.
Arvid: "Men......jag vilde vara apa."
Hm....skulle vara väldigt speciellt - och gulligt - att ha en apa i luciatåget. Men det blev en tomtedräkt. :o)

Efter Barnens Hus (där vi också hittade maaaaaaassor att skriva upp på önskelistan) så åkte vi till Frasses för att äta lunch. Det var en mycket trevlig lunch. Åkte sedan hemöver igen för att hälsa på Mommo. Arvid sade när vi åkte på Rådhusgatan att han var kissnödig så vi fick göra ett stopp på Raggarn för att kissa. Allt gick jättebra hela dagen och barnen var såååå snälla, det är en ren fröjd att ha med dem. :o)

Mommo blev glad att se oss och barnen tyckte det var kul att träffa henne också. Stannade en liten stund innan vi skulle hem igen för att städa lite. När vi kom hem möttes vi av en mycket glad och nöjd Andreas som hade spikat tentan!!!!! Tjohooo!!! Grattis älsklingen!!!

På eftermiddagen kom Maggan, Åke och barnen hit och åt middag. Andreas och Åke åt surströmming, vi övriga åt tacos. Mycket gott var det. Barnen lekte superbra som vanligt. Inget bråk! :o)

På söndagen var vi lite trötta efter en lång och innehållsrik lördag, men vi gjorde oss i ordning och åkte till stan för att hälsa på Ulf, Johanna och barnen. Det var jättetrevligt, Arvid och Tone lekte bra som vanligt. Innan vi åkte hem var vi till Björkbackaparken och lekte, mycket uppskattat av barnen. Johanna (lilla) tjöt av skratt när hon åkte nån slags karusell med Arvid och Tone. :o)

Vid middagstid kom Johan och Hanna hit och vi beställde pizza från Sibylla som vi åt tillsammans. Det var kul att träffa dem, hoppas det blir fler gånger. När de hade åkt hem och barnen lagt sig så städade jag i arbetsrummet, tjoho vad bra det kändes! Det är mycket kvar än, men nu hoppas jag att jag inte ger upp.....har ju till exempel inte städat nåt där idag, så vi får se hur det går...

Idag har Sofia och jag suttit på olika jobb, ganska tråkigt faktiskt att inte sitta på samma jobb. Men det har gått ganska bra ändå, dagen har gått riktigt fort eftersom jag suttit på ett jobb jag inte är van. Vi kommer att fortsätta såhär i minst två veckor till, får se när Annica kommer tillbaka efter sjukskrivningen. Det är kul att göra annat jobb, men svårt innan man lärt sig allt. Imorgon går det nog bättre. :o)

Ikväll har vi haft riktigt roligt här - dansat disco i köket. Båda barnen tycker att det är jättekul att dansa. Det var lite väl hög volym ett tag så Andreas vred ner litegrann, men så fort han gjort det så sprang Johanna dit för att höja och sedan fortsätta ut på dansgolvet igen. Det hände fleeera gånger. :oD

Kommentarer
Postat av: Annica

Skönt att höra att d gick bra...=) D där fixar du galant!!!! =)Är så tacksam för hjälpen...Kram

2009-11-17 @ 11:32:54
URL: http://ankos.blogg.se/
Postat av: elin

Jag tycker att "fånga november" var ett bra initiativ! Det är helt klart mycket lättare att bara sucka över dåligt väder och längta till december och jul =)

2009-11-18 @ 09:36:20
URL: http://elintyrahittarhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0