Loppis - stresskurs - shopping - förskolebio - förskoleplats

Loppisen i söndag blev en ren skandal! Jag sålde för 167 kronor. Bordshyran var på 150 kr, så vinsten blev ynka 17 kronor. Pinsamt dåligt! Jag ska ge mig på Tradera istället, det känns så just nu. Men det känns ändå som ett stort projekt så frågan är när det ska ske i så fall...

Igår var vi på sista stresshanteringskursträffen. Himla tråkigt att kursen är slut, det är både bra område att gå kurs i, och dessutom jättetrevliga kurskamrater och ledare. Jag tycker att kursen har varit riktigt bra. Jag tror inte att jag är mer eller mindre stressad nu, men däremot blir jag mer medveten om att jag är stressad när jag är det. I och med det kan jag göra något åt det och hantera det bättre.

Idag var jag på Lindex och shoppade lite. Det blev en klänning och ett par treggings (som jag lär mig att det heter) till Johanna. Får se om det passar eller inte. Det är så svårt med leggings och andra byxor för på ett par leggings hon har har hon 86, medan hon har 74 på alla andra kläder. Men köper jag nåt nu är det minst storlek 80 för snart är hon där helt och fullt.

Idag på förskolan skulle 4- och 5-åringarna gå på bio på IOGT. Arvid är dock yngre så han och hans kompisar skulle istället ha egen bio på avdelningen. När Andreas lämnade imorse satt barnen och gjorde biobiljetter. Gulligt! De hade tittat på Lotta på Bråkmakargatan så Arvid var förmodligen mycket nöjd - det är en av hans favoriter.

En glad nyhet är att Johanna har fått förskoleplats på samma förskola som Arvid! Tjoho! Vi vet dock inte vilken avdelning än, men det viktigaste var att de skulle komma på samma förskola. Jippi!!! Idag har hon förresten tagit kort på öppna förskolan. Ska bli kul att se när korten är klara sen. Arvids förskolefoto är ju hemma nu. Borde ta kort på det och lägga in på bloggen nån dag.

 En glad liten Johanna vill spela piano

Kommentarer
Postat av: elin

Oj, Viktor har också storlek 74! Och 80 när jag köper nytt. Känns som att han borde vara mycket mindre men det är ju så olika det där.



En eloge till dig om du orkar ge dig in i Traderas säljvärld, jag har fasat för att packa, hålla reda på pengar och adresser och lämna omdömmen och så vidare (är däremot väldigt nöjd med att handla där emellanåt). Det slutade med att jag tänkte dumpa allt på kupan men (OBS! hemligt så skriv inte om det i min blogg) sedan visade det sig att jag ska bli moster i april! Så nu ska jag skänka (dumpa, haha) alla bebiskläder där istället.



Kram

2009-10-29 @ 09:46:19
URL: http://elintyrahittarhem.blogspot.com
Postat av: sara

Nu när jag är hemma och inte gör nå vettigt brukar jag lägga ut lite på tradera och det är ganska enkelt ändå och ett bra tidsfördriv. Ett tips är att inte lägga ut för mycket samtidigt, då blir det lite jobbigt å hålla koll :)

2009-10-29 @ 15:40:59
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: Stina (jag själv)

Tack för tips och råd. Det blir nog en Traderavända när jag väl tagit mod till mig.

Elin: vad otroligt KUL! Grattis! :o)

2009-10-29 @ 18:20:46
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0