Efter en jobbvecka

Nu har jag jobbat en hel vecka och allt känns superbra, fastän det är stressigt stundvis. Men jag har inte känt mig så här pigg på länge! Jag kan vara trött nu också, men på ett annat sätt. Jag är mer utvilad. Tjoho! Jag har hamnat på ett bra jobb och Sofia ger mig och Ramona många skratt om dagarna.

Det händer saker med barnen hela tiden tycker jag, bara på den här veckan. Arvid har kommit lite framåt med träningen att kissa på toaletten, och varje dag jag kommer hem tycker jag att han blir större och större. "Större" som i mer vuxen, inte till kroppsstorleken.

Johanna har börjat säga lite ord, som t.ex "hej", "gröt" (det låter inte klart och tydligt, men man förstår iaf att det är det hon menar) och nåt ord för macka men det har jag inte riktigt koll på vad det är exakt (det har Andreas koll på). Nu såg jag också att hon har lärt sig att köra framåt på Arvids plastmotorcykel, det hade jag inte sett förut.

Annat som hänt i veckan är att vi var på föräldramöte/stresshanteringskurs i onsdags. Farmor var här och passade barnen. Andreas gick på föräldramöte och jag gick på kursen. Det var meningen att Andreas skulle komma på kursen efter mötet, men han hann inte.

Nu kommer jag inte på mer, men allt går bra med jobbandet och Andreas är så superbra som pappaledig, till exempel ser det städat och fint ut här hemma och så har maten stått på bordet varje dag när jag kommit hem - jag lever som lyxhustru!

Idag ska Andreas och jag på bio! Harry Potter och Halvblodsprinsen...


Två bilder från när vi var i Flatnor förra torsdagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0