Dags för ett inlägg



Ett gäng kort blev det....


Det har hänt en hel del på den här tiden...

Barnen har varit sjuka i omgångar. Arvid har nu fått andra halsflussen på 1½ månad. Däremellan har han varit sjuk en gång till också. Det känns som om de är sjuka HELA TIDEN, men det sägs ju vara bra att vara sjuk mycket i början av livet så bygger de upp ett immunförsvar. Vi får tänka så....fast det är jobbigt ändå!

Jag var till Stockholm genom jobbet i början av april. En av de stora händelserna var att vi körde om Jannezbussen på E4:an påväg mot Arlanda. Annat intressant den dagen (förutom syftet med resan) var att det var flygtaxistrejk just när jag kom dit! Men det löste sig ändå.

Johanna tycker det är roligt att ropa på "Diiina" (=Stina). Hon har varit ganska mammig på senaste tiden.

Johanna har börjat med tvåords- och treordsmeningar. Det är tur att man förstår henne ibland, idag sa hon "Dändä dälle" (typ) vilket betydde "Den där istället". :)

Johanna har börjat sjunga mycket. Det är roligt!

Arvid har fått en skateboard av Daniel, Johanna fick kritor för utomhusbruk. Arvid vill gärna visa skateboarden för alla, men det är svårt att åka på den än så länge. Speciellt när man är sjuk i halsfluss och har hög feber. ;)

Arvid gillar mycket musik. Några av favoriterna är Black Eyed Peas, "Manboy" och Salem al Fakir ("Nassims bror" säger Arvid, "Blo!" (=Nassims bror) säger Johanna). Arvid känner igen många av låtarna på radion och säger till många "Den hääär tycker jag om!".

Arvid fick ett ryck på påsklovet och började rita gubbar igen. KUL! Han kan även skriva sitt namn utan hjälp nu, kul det också.

I helgen åkte Andreas och jag till Uppsala på återerövrargasque. Vi hade sällskap av Åke och Maggan på tåget dit och hem, det var kanonkul! Resan gick mycket fortare i och med det. Gasquen var supertrevlig och kul, men det började redan på lördagsfikat. Innan lördagsfika gick vi en liten nostalgipromenad upp mot Studentvägen, det var jättemysigt och kul att se allt igen. Dessutom fanns det (som jag hade önskat) jordgubbar till försäljning på gågatan! Jihoooo! Kort sagt var det jättekul att träffa allihop igen, det är så skönt att komma till Norrlands igen - det känns som om man aldrig varit ifrån varandra. Det är något speciellt vi har gemensamt i och med Norrlands, något man inte kan förklara.

I fredags vann mamma och pappa på trav åt oss! Tjoho och TACK! Jag hade fått spelkvittot mailat till mig på dagen men inte kunnat öppna det så jag visste inte att de hade spelat åt oss (eller med oss för vi skulle dela om det blev vinst). Vi spelade själva också, men "bara" 50 kr plats. Det blev vinst eftersom hästen vann! :)

Nu kommer jag inte på mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0