Inskolning dag 5 och 6

Jag vet, det blir inte så många blogginlägg.... men nu kommer det ett! Pass på!

Inskolning dag 5 (igår) gick bra den också. När jag gick svängde Johannas mungipor rejält nedåt (fröken sa att läppen hade darrat också) men det hade gått över när jag var utom synhåll. Igår hade de haft julgransplundring, ingen hit att dansa kring granen tyckte Johanna men det gick tydligen bra att titta på håll. :o)

När jag hämtade Johanna igår så ville Arvid stanna kvar så han fick det. På vilan hade de gått över till en annan avdelning och kollat på en Bamsefilm, mysigt. När jag kom och hämtade honom satt han och trädde på pärlor på tråd och det gjorde han även idag när jag lämnade dem.

Idag är det inskolningsdag nr 6, näst sista dagen. När vi kom dit så tog en annan fröken hand om Johanna för den fröken är även den som kommer att vara där när vi kommer dit imorgon bitti. Vår kontaktfröken och jag gick iväg och hade inskolningssamtal och det gick bra. Det hade även gått bra för Johanna. När samtalet var klart satt Johanna och lade pussel.

Idag har jag plockat bort adventsljusstakarna, trååååkigt! Man man måste väl.... Resten får nog vara kvar till helgen. Julgranen också.

Johanna ska äta lunch på förskolan idag för första gången, det tyckte några andra barn var roligt också. Det känns bra att hon är väl omhändertagen. :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0