Sista inskolningsdagen

Sista inskolningsdagen idag, men än vet jag inte hur det egentligen har gått. Lämnade strax före kl 08:00 (efter en del stress) och det gick bra. Johanna såg förvånad ut, men ingen gråt. Jag längtar redan tills jag får hämta dem igen, och höra hur det har gått idag. Det är lite av det stora provet idag eftersom Johanna är där så länge och dessutom ska sova. Hoppas det går bra!!

Jaha, idag tänkte jag åka till jobbet nu när jag ändå går hemma och har lite jour i och med inskolningen. Sofia fyller år idag så jag tänkte åka dit med ett litet överlevnadskit för en arbetsdag på födelsedagen, men jag får inte igång bilen! Skulle hämta mamma i stan också men det blir inget med det heller. Irriterande! Hoppas bilen repar på sig, vet inte om det beror på kylan eller vad det är. Igår startade den kall i alla fall, men inte idag när den ändå stått med motorvärmare. Typiskt!! Kanske får städa lite istället då, det skulle behövas.

Igår blev det strömlöst här, ännu ett irritationsmoment såklart. Jag var ensam hemma med barnen för Andreas var på rep. Det var läggningsdags så jag hade precis tagit av Johanna blöjan för att göra henne klar för natten. Då försvann strömmen! Irrade omkring och letade ficklampor men hittade inga - såklart. Hittade dock tändare så vi tände ljus. Letade mig fram till elskåpet trots att det var fullt med grejer ivägen, klev på och över en massa "rat". Hittade dock inget fel. Ååååh. Måste ut i garaget...

Arvid blev rädd, förmodligen för att jag stressade omkring och irrade, Johanna blev också rädd och satt som en igel på mig (vilket i och för sig var bra för då var risken väldigt liten att hon skulle hasa ner). Ringde till mamma och pappa som kunde komma och hjälpa till. Jag hade nämligen ingen smidig möjlighet att ta mig ut till garaget i smällkalla kylan med ett barn hängandes runt halsen och ett barn som var rädd. Så de kom hit - tack och lov!

Mamma umgicks med barnen medan pappa och jag försökte hitta felet. Märklig anläggning det här så vi ringde Kalle och han kom hit och kollade. Det visade sig vara jordfelsbrytaren, och den satt inte där vi hade tänkt oss. Alltid lär man sig nåt och jag är väldigt tacksam för den hjälp jag fick!! Arvid verkade nöjd över att få spela lite spel med momma. Sen somnade båda barnen så fort de hade lagt sig.

Övrigt som hände i detta kaos var att jag välte omkull ett stearinljus så jag fick stearin över mobilen. Johanna kissade på golvet (eftersom jag precis hade tagit AV blöjan när strömmen gick...och inte tagit på henne någon ny mitt i virrvarret) vilket gjorde att både jag och Arvid blev blöta om fötterna. Jag slet av min strumpa och gick omkring barfota i stöveln ute när vi letade elfel ute i garaget. Det var lite småkallt...

Annars gick det ganska bra! ;o)

Avslutar detta med lite kort från ljusa stunder under gårdagen...


Kommentarer
Postat av: Carolina

Vilken dramatik! Och tur att du lämnar lite kommentarer i min blogg ;-) Kram kram

2010-01-15 @ 11:36:22
URL: http://canbar.blogg.se/
Postat av: Sofia

Om du visste vad jag skrattade när jag läste mailet om strömavbrottet =) Tänkte mig in i situationen och det var nog därför jag skrattade så mycket. Tur att det gick bra och att du fick hjälp. Det är ju så typiskt att sådant ska hända när karln inte är hemma.



Jag hoppas att Arvid fortsätter vara feberfri och att ingen annan i familjen blir sjuk. Kanske vi ses i morgon på jobbet då? Det var ju ett tag sen.

KRAM!

2010-01-18 @ 20:31:27
Postat av: Jenny

Haha, vilken kväll du hade! Usch... :)

Jag tror nästan att motorvärmare efter kyla kan göra att bilen inte startar, det är i alla fall vad jag tror var felet med Miip-Miipen.

Kram!

2010-01-19 @ 15:23:13
URL: http://jennysundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0