3 dagar i frihet

Haha, det låter så tragiskt att skriva "3 dagar i frihet" som om jag blir fängslad på livstid sen eller nåt. Det blir jag ju inte. Jag ska ju bara börja jobba. Men efter att inte jobbat heltid på 16½ månad så blir det nog en liten omställning...

Igår var mamma och jag till stan och shoppade en massa. Helt otippat att det blev så mycket, för jag var inte på humör innan. Jag har svårt att komma igång på mornarna (hur ska det gå på måndag?!!?). Men efter ett lyckat besök redan på första affären så ljusnade det upp. Härligt!

När vi kom hem igen så oljade Andreas och jag in altanen (en tredjedel av den iaf). Det verkar inte vara gjort på flera flera år fastän det ska göras vartannat år. Sen kom mamma och pappa med pizza. Mums! Det gäller att passa på, jag ska försöka börja äta bra igen på måndag när ändå vardagen sätter igång igen. Det behövs!

Kul att det verkar vara finväder igen med ett avbrott i 1½ dag eller så.

Arvid har tappat lite av intresset för att gå. Men det kommer nog. Istället har han börjat säga "Arvid". Eller snarare "Ajjijj". För ett otränat öra låter det nog mest som bebisnonsensprat, men för ett par föräldrar låter det som ett klart och tydligt uttal. :oP

Kommentarer
Postat av: elin

Kul! Mio säger Mmmm, kanske är det hans "Mio"! Ha en bra helg!

2007-08-10 @ 08:50:39
URL: http://beautifulelin.blogg.se
Postat av: Rebban

hmm, jag förstår PRECIS hur du känner. Fast egentligen inte, för jag har aldrig varit "ledig" så länge i sträck. Jaja, det blir säkert väldigt bra när du väl är där. Tänk att det nästan är 9 timmars egentid per dag! =)
Haha, säger han verkligen Arvid? Ja det är mycket möjligt, för jag tror inte det går att få till "tant Rebban" hur mycket man än vrider och vänder! ;-)

2007-08-10 @ 12:42:27
Postat av: Carro

Kul att han säger sitt namn=) Wille har lärt sig säga tack, lampa och vov vov men samma där att enbart vi i familjen förstår haha.

2007-08-10 @ 21:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0