Ont i hela kroppen

Igår var en rolig dag. På morgonen åkte vi med barnen till farmor och farfar, sen hämtade vi Dan och Hanna och åkte till Persåsen. Dit kom också Jerker, Leticia, Anders L och Henrik. Grejen var att Jerker och Leticia fått i bröllopspresent av oss alla att göra något när de kom hem igen (de bor i Australien) och nu var de hemma. Så vi skulle pyssla med sleighcross hela förmiddagen. Asigt kul var det! Idag har jag dock träningsvärk i hela kroppen...

Efter den roliga kälkåkningen i Persåsenbacken så åt vi lunch på hotellet, jag fick supergod fläskfilé med potatis medan de andra åt fisk. Sen åkte jag hem med Anders för jag skulle till Rödön och amma Johanna (om jag inte hade kunnat åka hem efter lunchen så hade hon nog behövt vara med för att jag kunnat amma lite tidigare, men det hade nog krånglat till kälkåkningen...) medan de andra badade tunna och bastade.

När jag kom till Rödön hade Johanna spytt, men efter att jag hade ammat spydde hon inget mer så vi tror att det bara var nåt tillfälligt. Hon hade ratat vanlig mat och idag har hon inte heller varit någon storätare, men amning och välling har gått kanon. Johannes, Ida och Axel kom också till Rödön så det var extra kul.

Vid middagstid tog jag med barnen ner till Dans föräldrar där vi skulle äta mat. God soppa som Andreas hade gjort, och foccacia som är så gott såååå. Till middag var det älggryta med potatis och sallad, så supergott! Och efterrätten var min favvo - glass med varma hjortron! Lyckade måltider! :o) Vid 21 packade vi ihop oss och åkte hem för barnen skulle sova och Andreas skulle åka och spela på Captain Cook (spelningen gick jättebra!).

Idag har jag och Maggan varit på loppis, jättekul som vanligt men ingen av oss köpte nåt - snopet! Nästa gång blir det Folkan och där brukar vi fynda en massa bra grejer. Sen åkte jag och handlade innan jag åkte hem igen. I övrigt har vi inte gjort så mycket annat än att sova och ta det lugnt, leka med barnen, Andreas har bakat bröd och nu ikväll har vi sett Robinson som vi hade spelat in. Vi håller på att bli galna på Christian i gula laget! Störig människa! Vi hejar på laget som finns i Träsket, men inför kommande program verkar det som om sammanhållningen kanske inte är så bra trots allt. Lång väntan på nästa avsnitt....

Var ute med Johanna på en promenad i eftermiddags, verkade vara enda sättet för henne att somna då. I vanliga fall brukar det inte vara några problem (nu för tiden), men idag så...

Annat som hänt idag är att Johanna kröp "på riktigt" genom att flytta sin hand framåt. Annars brukar hon ställa sig på alla fyra men sen ta sig framåt genom att göra en "säl" och sen åla sig framåt i nästa steg. Men idag gjorde hon en "riktig" krypning alltså. Den har dock varit frånvarande ända sedan dess, men den kanske återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0