Lördag igen

Tro det eller ej, men imorse sov Arvid till klockan åtta!! Jag trodde att han skulle vakna strax efter kl 06 eftersom han gör det på vardagarna. Men icke. Vilken glad överraskning!

I torsdags gjorde jag och Hanna nåt kul. Vi var på korttillverkningskurs! Tre timmar höll vi på och fick lära oss en massa olika tekniker och så fick vi pyssla på själv. Jag fick ihop ett kort och sen gick vi till butiken och handlade lite. Jag känner mig inspirerad att börja pyssla ihop lite kort, men skulle behöva en bra plats att sitta på. Har en önskan om att jag ska idas röja i arbetsrummet, men vi får se hur det går med den saken...

I morse efter frukosten sa Arvid "Tack tack maten". Vi gapade först, men berömde honom såklart när vi återvänt till verkligheten. Förmodligen säger de "tack för maten" på förskolan. Vi brukar bara säga "tack tack" efter maten, om vi ens kommer ihåg det.

Igår var jag hos bm på vanligt besök. Tyvärr ska jag börja äta järntabletter, typ en om dagen. Men om jag missade någon dag var det inte hela världen. Jag har inte dåliga värden, men det hade sjunkit och eftersom jag redan har såna hemma (sen förra gången, de går ut år 2011...) så kunde jag lika gärna knapra och se hur värdena ser ut nästa gång.

I övrigt var allt bra.
Jag fick känna bebisens huvud också som låg uppåt. Coolt!

En omföderskegrupp ska börja också, det ska bli kul. Två träffar ska det vara och hon trodde att vi skulle bli 8 eller 9 mammor, plus några pappor. Ska bli intressant att se om det är någon man känner igen.

Kommentarer
Postat av: elin

Bilder! Vill inte vänta tills på söndag...

2008-04-14 @ 10:25:28
URL: http://beautifulelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0