24:e idag...

Igår gjorde vi en familjegrej - vi åkte till Storsjöbadet och badade. Mycket roligt hade vi! Jag har lite fobi för badhus för jag har stor respekt för vatten och tycker inte om när det skvätter vatten överallt så man får i ansiktet, men det går bra när jag väl är där. Och jag övar ju varje torsdag också genom att gå på babysim. :o)

Förra veckan när vi var på stan för att prova kläder inför dopet så provade Andreas lite kläder som han kom ut ur provhytten för att visa mig och Arvid. Då säger Arvid: "Snyggt pappa... Snyggt jobbat!" Det lilla charmtrollet! :o)

Annat som hänt är att Johanna har hittat sina fötter för ett par veckor sen. Det ställer till det lite när jag ska byta blöja på henne ibland...hon vill gärna inte släppa taget om de små fossingarna. Hon är fortfarande lätt att lägga också, även fast det inte handlar om 9 av 10 gånger längre som hon somnar själv... men har man bara kört vagnen över tröskeln några gånger så somnar hon. Och när jag lägger henne för natten i vaggan så går det oftast jättebra också. Skönt! 

Idag var Arvid på förskolan igen, som han hade längtat!! Imorgon är det dags igen och då ska mamma och jag åka på stan med Johanna under tiden. Kommer inte ihåg nu vad jag skulle dit och göra men det kommer jag nog på.

Har varit på babysång med Johanna idag också, trevligt som vanligt. Förra veckan hade det inte varit en enda kotte där, men idag var vi sex mammor.

Kommentarer
Postat av: Rebban

trummar med fingrarna...

2008-11-28 @ 09:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0