Långdragen sjukdom

Arvid fick feber igår igen... Så idag är vi hemma igen. Ingen babysång idag heller med andra ord. Trots detta måste jag berätta om en bra natt ändå: Johanna somnade kl 22, vaknade 03:30 och 06:45! Jippie! Jag klev upp med Arvid kl 02 för han var ledsen då och berättade att han hade "fäger" (=feber) och ville ha välling. Febern hade troligen gått över precis då för han var väldigt svettig. Men efter blöjbyte och en omgång välling ville han sova igen (och sov till 08:50!). Jag trodde att Johanna skulle vakna också där vid 02, men icke...och glad är jag för det. :o)

Johanna är också en stackare med snor, hosta och så är hon jättehes. Så hon gör inte så stort väsen av sig när hon gråter...det piper eller väser mest.

När jag ringde förskolan imorse och meddelade Arvids frånvaro och beklagade mig över denna eländiga sjuka så sa fröken: "Är det den där hostan?" och det stämmer ju himla fint. Det är tydligen många som haft likadan förkylning, men nu var den på upphällningen som tur var - jag jublar! Hostan kunde man dock få dras med länge...

Annat värt att notera är att jag flera gånger nu lagt Johanna i vaket tillstånd och hon har legat och surrat en stund för att sedan somna själv. Härligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0